plop skrev 2014-02-20 09:27:21 följande:
Hej vi flyttade hit för ca 6månader sen och vi stormtrivs. Jobbar i örebro och pendlar in, det flesta jobbar nog i örebro då det här är en liten stad. Beror på vad du har för utb antar jag. Men som sagt pendla in till örebro går snabbt och enkelt med bil. Bussarna går ofta och tar inte så lång tid heller tror 30-40min beror på vart i Nora du bor. Negativt är att dagis kön var jätte lång och dom har nu löst det genom att köpa en vila och gjort om den till ett dagis. Så mina barn har just börjat där, heter myrstacken. Dåliga områden hmm vet jag fasen hmm centrum i Gytorp kanske annars finns det nog inte några rikitgt dåliga områden. Hitorp verkar ganska trångt med det är bara vilor och BR där. Vet inte så mycket då vi inte bott här så länge men vi storm trivs än så länge. Alla är trevliga liten stad mysig och har närheten till en relativt stor stad.
Hej! Tack för all info! På vilket sätt verkar Hitorp trångt? Finns en del där till salu titt som tätt - till låga priser. Varför är priserna så låga, vet du det? Vart i Nora bor ni? Hade ni sökt nån specifik förskola (som du hört ska vara bättre), eller sökte du allt?