• Anonym (Dumdum)

Vatten i min mac - Så jävla korkad!

Alltså, jag har inga ord för att beskriva min egen jävla dumhet. Ursäkta det råa språket men så här är det, jag har alltså förstört 4 datorer de senaste två åren

Mac original - tappad i golvet av min dotter

Ersättningsdator 1 - Spillde cola (mac book pro)

Ersättningsdator 2 - (spillde cola igen) Mac book air

och nu, när jag fått en ersättningsdator IGEN, som är 3 veckor gammal ska jag ta ett bad, ställer datorn på toaletten för att titta på serier och duschslangen rymmer och sprutar över datorn.

Suck.

Ersättningsdator 3 ligger alltså upp och ner nu på en handduk, avstängd och torkar på soffan.

Jag är så trött på mig själv. Har allriskförsäkring men kan ju inte ringa dem igen, det säger sig självt. Datorn slutade inte fungera och jag stängde av den direkt, men vad fan, den blev ju vattenbadad. Har googlat runt och bara läst att den kommer dö nu. Fan fan fan fan. 

VARFÖR lär jag mig inte? Snälla säg att min dator kommer överleva. 

• Svar på tråden Vatten i min mac - Så jävla korkad!
  • Anonym (Drulle)

Verkar som att du inte ska ha en laptop. En vattentät xperia surfplatta är nog din grej. 

• Anonym (Dumdum)
    Anonym (Drulle) skrev 2014-02-20 01:40:17 följande:
    Verkar som att du inte ska ha en laptop. En vattentät xperia surfplatta är nog din grej. 
    Du har en poäng. Men vad tror du om datorn som ligger på "tork" nu? Kan den klara sig? 
  • Anonym (usch)

Du verkar vara en riktig slarver TS. Men får du inte tillbaka den dator du lämnade in i första läget snart?
    Troligen är även denna dator körd... Sitter själv med en macbook pro men har aldrig lyckats med dina bedrifter...som tur är.... Använd försäkringen en sista gång och bli sen mer försiktig.

• Anonym (Dumdum)
    Anonym (usch) skrev 2014-02-20 02:07:38 följande:
    Du verkar vara en riktig slarver TS. Men får du inte tillbaka den dator du lämnade in i första läget snart?
    Troligen är även denna dator körd... Sitter själv med en macbook pro men har aldrig lyckats med dina bedrifter...som tur är.... Använd försäkringen en sista gång och bli sen mer försiktig.
    Detta var min ersättningsdator från försäkringen - Den som blev inlämnad sist till verkstaden var helt trasig. Suck. Vågar inte ringa försäkringsbolaget igen - Tror jag ska låta den här torka ordentligt  ett par dagar och se vad som händer. Rynkar på näsan
  • Anonym (usch)

Ja har du tur så....Har bara lyckats sänka en mobiltelefon i bubbelpoolen på ett hotell och den överlevde efter noga torkning och borttaget batteri. Ring du bolaget, svälj stoltheten.....ibland är oturen mer än osannolik...

• Noname00

Även om den fungerar nu så finns det risk att den lägger av då fukt som kommer in oxiderar.

• Greger b

Jag lyckades bevattna min Lenovo Hybridlaptop för ett halvår sedan. Fick tips om att stoppa laptopen i en plastpåse med grovt salt. Saltet skulle absorbera fukt och vätska.
    Det fungerade precis perfekt och datorn tuffar och går som vore den ny.

• Anonym (Störreklantänjag)

Du kanske ska titta på hur du förstört datorerna och ändra ditt beteende istället?

• Olympia

Jag hoppas innerligt väl att ts och jag inte har samma försäkringsbolag.

Svar på tråden Vatten i min mac - Så jävla korkad!