Inlägg från: Anonym (Dumdum) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dumdum)

Vatten i min mac - Så jävla korkad!

Alltså, jag har inga ord för att beskriva min egen jävla dumhet. Ursäkta det råa språket men så här är det, jag har alltså förstört 4 datorer de senaste två åren

Mac original - tappad i golvet av min dotter

Ersättningsdator 1 - Spillde cola (mac book pro)

Ersättningsdator 2 - (spillde cola igen) Mac book air

och nu, när jag fått en ersättningsdator IGEN, som är 3 veckor gammal ska jag ta ett bad, ställer datorn på toaletten för att titta på serier och duschslangen rymmer och sprutar över datorn.

Suck.

Ersättningsdator 3 ligger alltså upp och ner nu på en handduk, avstängd och torkar på soffan.

Jag är så trött på mig själv. Har allriskförsäkring men kan ju inte ringa dem igen, det säger sig självt. Datorn slutade inte fungera och jag stängde av den direkt, men vad fan, den blev ju vattenbadad. Har googlat runt och bara läst att den kommer dö nu. Fan fan fan fan. 

VARFÖR lär jag mig inte? Snälla säg att min dator kommer överleva. 

• Svar på tråden Vatten i min mac - Så jävla korkad!
  • Anonym (Dumdum)
    Anonym (Drulle) skrev 2014-02-20 01:40:17 följande:
    Verkar som att du inte ska ha en laptop. En vattentät xperia surfplatta är nog din grej. 
    Du har en poäng. Men vad tror du om datorn som ligger på "tork" nu? Kan den klara sig? 
  • Anonym (Dumdum)
    Anonym (usch) skrev 2014-02-20 02:07:38 följande:
    Du verkar vara en riktig slarver TS. Men får du inte tillbaka den dator du lämnade in i första läget snart?
    Troligen är även denna dator körd... Sitter själv med en macbook pro men har aldrig lyckats med dina bedrifter...som tur är.... Använd försäkringen en sista gång och bli sen mer försiktig.
    Detta var min ersättningsdator från försäkringen - Den som blev inlämnad sist till verkstaden var helt trasig. Suck. Vågar inte ringa försäkringsbolaget igen - Tror jag ska låta den här torka ordentligt  ett par dagar och se vad som händer. Rynkar på näsan
  • Anonym (Dumdum)
    Anonym (Störreklantänjag) skrev 2014-02-20 09:19:39 följande:
    Du kanske ska titta på hur du förstört datorerna och ändra ditt beteende istället?
    Du har helt rätt, det som hände igår var ett resultat av många saker och då främst stress. Jag har alldeles för många åtaganden och det påverkar mig negativt. Jag funderar på att minska vid mig och lägga ner mitt företag när jag ändå studerar heltid, är ensamstående och pendlar 2 ,5 timmer per dag. 
  • Anonym (Dumdum)
    Anonym (stackare) skrev 2014-02-20 10:37:35 följande:
    DU bor du i göteborg kan jag ta in den och titta på den om den är bortom all räddning eller inte.

Jag vet hur dte är att ha maximal otur med vattenskador, som tur är jobbar jag som IT-tekniker

hur mycket vatten fick du i den? 
    Hej! Tack för ditt fina erbjudande, jag bor tyvärr i Skåne så att Göteborg blir lite för långt. Jag vet faktiskt inte hur mycket som kom i själva datorn, duschen sprutade snabbt lite överallt och vad jag såg kom mest på skärmen - jag satte den direkt upp och ner på en handduk och den har legat på en torr handduk sen dess. Jag tjuvstartade den precis och den funkar som vanligt men jag stängde ner den igen och satte den på handduken, tänker att den får ligga över helgen. 
  • Anonym (Dumdum)
    Ann Cistrus skrev 2014-02-20 10:39:31 följande:
    Jag har hört att ris är ett mirakelmedel när det gäller fuktskadad elektronik. Skaffa en massa ris, basmati eller jasmin suger bäst, lägg i en stor (tyg)påse och i med datorn. Låt den ligga i ett par dagar så riset kan suga ut fukten. Har funkat för olika kompisar med både laptops och telefoner som hamnat i toan. Lägg gärna påsen varmt också för bästa effekt. 
    Tack för tipset! Tror du att det är för sent nu efter ex antal timmar? Ska man göra det direkt? 
  • Anonym (Dumdum)
    Sebastian72 skrev 2014-02-20 10:58:36 följande:
    Lite vatten borde inte vara ett problem.

Öppna upp och ställ i soligt fönster.

Men som någon sa - hoppas vi inte har samma försäkringsbolag. 
    Jag betalar min avgift och extra försäkringar i tid varje månad. Premien höjs inte på grund av mig. Jag har allriskförsäkring + extra elektronikförsäkring just för att jag haft otur innan. Mina dataproblem kostar en spottstyver jämför med alla bilbedrägerier osv. 

Hoppas verkligen den överlever för att jag kommer ju inte ringa försäkringsbolaget igen. 
  • Anonym (Dumdum)
    Ann Cistrus skrev 2014-02-20 10:52:20 följande:
    Om du ändå tänkt låta den ligga över helgen så är det väl inte fel att optimera torkningsförhållandena med ett risbad Håller tummarna!
    Tack! 
  • Anonym (Dumdum)
    Anonym (what) skrev 2014-02-21 10:29:47 följande:
    Ensamstående som i ensamstående förälder?? Hur hinner du ta ett bad?
    Det var klockan 23.00 på kvällen efter noll middag och lunch - Inte konstigt att det gick knasigt. Haha
  • Anonym (Dumdum)
    Anonym (stackare) skrev 2014-02-24 11:10:32 följande:
    Hej!!

Hur har det gått?
    Jag lät datorn tå och torka hela helgen och vete män - Den funkar finemang nu! =D =D
Svar på tråden Vatten i min mac - Så jävla korkad!