• Äldre 20 Feb 17:56
    22751 visningar
    26 svar
    26
    22751

    Efterlyser Teatervinden!

    Är det någon som har den? På någon gammal VHS eller nåt?

    Det var en teaterföreställning som gick på Cirkus i STHLM i början av 90-talet. De visade den på TV4, i TV4s "barndom". Klasse Möllberg spelade teatervaktmästare Tiljan som skickade upp på vinden av Teaterdirektören för att byta proppar. Medans han letade efter proppskåpet hittade han grejer ur Astrid Lindgrens sagor/teaterföreställningar, varvid scener ur olika sagor tog vid, och han sjäv spelade olika roller i alla styckena, bland annat drängen Alfred, Karlsson på taket och Skalle-Per.

    Är det NÅGON på Familjeliv som ens minns denna? Jag har läst att den fortfarande går vid tillfälle, med andra skådisar (ungarna från musikklasserna som var med har naturligtvis växt upp vid det här laget) och lite andra delar ur andra böcker. Den gick visst i vintras, med bitar ur Madicken och Bröderna Lejonhjärta? De var inte med i versionen från 90-talet....

    Jag vill så gärna se den igen, för egen del och 5-åringen är nyfiken. Min VHS åt upp mitt urgamla band..... Är det någon som har en rip? Eller någon som bara vill bli lite nostalisk.....


    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Svar på tråden Efterlyser Teatervinden!
  • Äldre 5 Jan 02:12
    #1

    Jag vet precis vilken de är du pratar om! och jag hittade en gammal inspelning på den på ett gammalt VHS band som jag lyckades ripa in till datorn!
    Blev lagom överlycklig då det var min favorit film under mina yngre dar! ;) 

  • Äldre 5 Jan 02:19
    #2

    Jag älskade den! Men min bästa kompis pappa råkade spela över den när hon lånade den :(

    Vissa sv låtarna (mio min mio i alla fall) finns på spotify!

  • Äldre 5 Jan 10:44
    #3
    Saandrieee skrev 2015-01-05 02:12:24 följande:

    Jag vet precis vilken de är du pratar om! och jag hittade en gammal inspelning på den på ett gammalt VHS band som jag lyckades ripa in till datorn!
    Blev lagom överlycklig då det var min favorit film under mina yngre dar! ;) 


    Lyckost!
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Äldre 30 Sep 11:20
    #4

    Ett år senare....du kanske har fått tag på bandet...
    Om inte så har jag den, eller rättare sagt min farmor har den.
    Jag och min syster såg den varje gång vi var hos henne, fina barndomsminnen. Vi har nu, efter 20 år återsett den igen och inser att vi vill rippa den till dvd, vilket vi kommer göra.
    Om du inte än har den och vill ha den så kan du få en kopia om du vill.

    Ha det så bra.
    mvh
    Madeleine Johansson

  • Äldre 6 Dec 00:53
    #5

    Hej!

    Skulle gärna vilja ha en kopia av denna ?

    / Magnus

  • Äldre 13 May 22:45
    #6

    Jag skulle gärna köpa en kopia av den filmen om du lagt över till dvd!
    Mvh, Ida

  • Äldre 14 Aug 16:07
    #7

    Hej Madde! Jag har letat efter denna huuur länge som helst. Jag hade den på vhs som barn men den spelade över!!! Kan du hjälpa mig?

  • Äldre 25 Nov 00:04
    #8

    Åh skulle jättegärna vilja köpa en kopia jag med om du kan ordna det? ????????

  • Äldre 26 Dec 19:54
    #9

    Skulle oxå vilja köpa en kopia av ngn. Hade oxå klasses teatervind hemma förr men bandet gick sönder. Om ngn har o sälja så svara gärna.

    Mvh:Anni

  • em6
    Äldre 12 Aug 12:44
    #10
    maddejohansson123 skrev 2015-09-30 11:20:43 följande:

    Ett år senare....du kanske har fått tag på bandet...

    Om inte så har jag den, eller rättare sagt min farmor har den.

    Jag och min syster såg den varje gång vi var hos henne, fina barndomsminnen. Vi har nu, efter 20 år återsett den igen och inser att vi vill rippa den till dvd, vilket vi kommer göra.

    Om du inte än har den och vill ha den så kan du få en kopia om du vill.

    Ha det så bra.

    mvh

    Madeleine Johansson


    Hej

    Många år sen nu en du råkar inte ha kvar filmen? Skulle gärna köpa den isf!!
Svar på tråden Efterlyser Teatervinden!