Katt dålig i magen.
Hej behöver lite hjälp.
Min kattkille på 1 år (kastrerad sedan x-antal månader) blev dålig i magen imorse. Han är en innekatt så han kan inte ha ätit något dåligt utifrån, det skulle vara om han snaskat av våra matrester i diskhon.
Han la första lasset diarre imorse och sedan åt han sin frukost som vanligt (han får mjau blötmat 2 ggr per dag och har tillgång till torrisar men dem äter han inte så ofta). Jag har ej bytt mat på sista tiden utan varvar mjau kalkon med mjau kött i blötmat.
Men vid 16.30 kom andra lasset diarre och samtidigt skulle han få middag men den ratade han, efter 16.30 har han lagt två till lass diarre och inte ätit sedan imorse.
Han busar och kelar på som vanligt. Han har även kissat inne 2 ggr och försökt göra det en tredje gång. Detta är inga problem annars med kisserier.
Har tagit bort all mat nu och har en tallrik morotspuré framme, den har han dock bara doppat två tassar i för att skicka i sig. Väntar på att nötfärs skall tina som jag kan ge. Hur orolig bör jag vara? Vad kan detta bero på?
Hur orolig bör jag vara? Finns det fler tips eftersom morotspurén ej är någon höjdare?
Det här är ju min bebis....:(