• Trebarnsmor03

Namn?

Vad tänker du om namnen Harald, Levi,Elis till en fin pojke?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-20 20:40
    Vilket namn tycker du är finast?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-20 21:14
    Tack för era svar.
    Gossen är 4 v och namnlös och vi funderar på dessa namn

• Svar på tråden Namn?
  • Tjolanta

Harald tänker jag på en kinesisk nakenhund i en blå musse pigg dräkt! Min syster hade nämligen en sådan hund i en sådan dress

• fluu

Harald - Looooove! Det är starkt, manligt, vackert, gångbart, nordiskt, men funkar fint på fler språk. Inga uppenbara smeknamn och passar hela livet. Ett i min mening, perfekt namn!

Levi - Rätt bra det med om än lite väl mjukt och vekt för min smak. Det bra med bibliska namn är ju dock att de funkar lite varsom.

Elis - Gillar även om även det är väldigt mjukt och sött. Låter lite som en  liten gullig pojke.

Så jag röstar för Harald!

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Angående generationsfrågan: Harald har inte blivit mode riktigt än, men ligger väl lite smått i startgroparna. Så jag skulle säga att det inte är åt helsike "fel" generation eller "gammalt", men ändå fortfarande rätt ovanligt på småttingar.
    Levi har väl aldrig egentligen varit något modenamn i Sverige och Elis är precis rätt i tiden och har varit ett tag nu, ganska "vanilla" rent generationsmässigt alltså.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • momomo

Fina namn allihop.

Elis är i sig ett fint namn, men det är risk för förväxling med flicknamnet Elise.

• Sthlmtjej24

Harald är mycket stiligt och ett av mina favoritnamn. Jag associerar det med handlingskraft och stridbarhet.

Levi låter i mina öron som en väckelsepredikant. Om det är bra eller dåligt är inte min sak att säga.

Elis associerar jag mest med berättelsen Tage Danielsson skrev en gång.

• MySecret

Jag gillar Harald. Vet en idag 8-9årig pojke som heter så. När jag hörde det när han var bebis fick jag en chock :p men när man smakar på det lite. Perfekt namn, alla känner till det men han heter inte som alla andra.

Jag lär dock inte få igenom det hemma, annars hade det gärna fått vara med på min lista till kommande barn (skriver nog dit det iaf)

Svar på tråden Namn?