Ryggvärk förstör mitt liv! ????
Hej!
Jag har haft ont i ryggen under snart 2 månaders tid. Extrem smärta vid vissa tillfällen under dagen, stelhet som är absolut som värst under morgonen.
Ländryggen är den del som är värst drabbad. Har även känningar i höften(höger sida) samt i skinkan. Har varit på vc och de gav mig antiinflammatoriska tabletter samt bad mig söka upp sjukgymnast.
Jag kan knappt klä på mig, att sitta ner är faktiskt omöjligt pga värken, att ligga ner är ganska smärtsamt även det. Att resa sig ifrån liggande/sittande läge är otroligt smärtsamt. Det gör även ont när jag hostar/nyser då känns det väldigt mkt i ländryggen.
Imorgon så ska jag tillbaka till vc och då också bli sjukskriven. Kan inte arbeta med detta. Värktabletterna ger ingen lindring. Har försökt stretcha, även motionera men inget tycks hjälpa.
Nu har detta börjat påverka min och min partners relation. Vi kan inte ens ha sex. Det gör ont att dra upp benen, att sära på benen, att ligga på sida, att stå.. Att vara överst. Ingenting fungerar och jag börjar fan bli deprimerad.
Innan detta så har jag varit väldigt aktiv. Tränat regelbundet på gym i 3 år och nu kan jag inte ens träna längre.
Någon annan i liknande situation?
Någon som varit i liknande situation?
Tips råd?
Hjälp?