Ögonfransförlängning
Jag gjorde framsförlängning regelbundet i två år, sen blev jag allergisk mot limmet. Testade fyra andra sorter men samma sak, nu tål jag inget lim verkar det som. (Det kliade som s*tan, blev rött och mycket svullet och jag hade eksem på ögonlocken flera månader efteråt.)
I alla fall, det du ska kolla på salongen är att de inte sätter fransar på tid eller ett visst antal utan endast utifrån resultat, att det blir snyggt! Det tar minst två timmar första gången, för mig tog det tre (därefter 1,5 timme var tredje vecka).
Sen kolla så de inte bara använder en längd, de måste använda minst tre olika längder för att det ska se riktigt bra ut.
Det finns olika material, jag tycker silke ser bäst ut. Syntet ser ofta lite plastigt ut om man har blick för lösögonfransar. Det finns mink också men jag har aldrig sett nån med såna fransar.
Hur snabbt de faller av beror dels på limmet, dels på hur fort dina egna fransar växer och ramlar av.
När du slutar ser det helt hemskt ut och om du håller på regelbundet som jag gjorde, blir de egna fransarna tunnare och kortare under rätt lång tid efteråt. Nu är det ca 6 månader sen jag definitivt gav upp försöken och nu ser mina egna fransar bra ut igen!
Jag tycker det är så himla snyggt när det är bra gjort och är ledsen över att inte kunna ha förlängning längre...