Inlägg från: femelle |Visa alla inlägg
  • femelle

Novemberbarn 2014

Hej!

Plussade i lördags och BF är beräknat 6 november. Var gravid i höstas och fick troligen MF vecka 8+1 (hann blöda kraftigt och en klump kom ut precis innan det var min tur att gå in till gyn, som då inte kunde se ett foster). Har inga barn sedan tidigare, andra gången vi är gravida sen vi blev sexuellt aktiva i juni förra året.

Mina symptom: Tröttare den här gången. Ömma bröst som sist, kissar oftare, varmare kroppstemperatur, lite kvällsillamåede de senaste 3 kvällarna och så har jag lite känningar i livmodertappen (känns lite läskigt - kanske nytt MF på gång?). Blir 42 nästa månad och hoppas på att miraklet får födas. :)

• femelle

Har precis gjort test med CB Digital idag och fick bara gravid 1-2... Är 4+6 idag och har som regel 24-26 dagars cykel. Börjar bli orolig för att HCG är för lågt. Har symptom som ömma bröst och bröstvårtor, kissar oftare, äcklig smak i munnen

• femelle

...resten av texten kom inte med. Fortsätter:
    -ont i korsrygg och igår blev jag jättetrött och satt och gäspade konstant före lunch, efter lunch och före middag. Trodde jag skulle sova gott och många timmar i natt, men istället hade jag svårt att somna och har sovit oroligt. Har lätt illamående sen några dagar som börjar runt 20 på kvällen. Hur tillförlitligt är testet? Nån som fått 1-2 runt 4+6 där allt gått bra?

• femelle

Har precis varit på MVC och de tar inga blodprover där. Har dock fått tid hos gyn för VUL i morgon. Kanske de inte ser så mycket, vi får se.

Har räknat BF utifrån en 28-dagars cykel vilket ger mig inkorrekt datum eftersom min cykel är på 24 dagar. Med rätt beräkning är jag i vecka 6 (5+3).

Hoppas allt går vägen trots stickresultat. Känner mig gravid och idag har ett nytt och udda symptom - ser suddigt på en distans om ca 2 meter?

• femelle

Oh well. Har precis kommit till Gotland där min man jobbar. Båtresan var sådär - det blåste och min kropp började stöta ifrån sig the bub precis när vi lämnade Nynäshamn. :( Så nu sitter jag här med fötterna i ett varmt fotbad och min man redo för att trösta mig.

Svar på tråden Novemberbarn 2014