Inlägg från: CarolineHF |Visa alla inlägg
  • CarolineHF

Novemberbarn 2014

Jag hänger också på här!

Fick ett tidigt missfall i slutet av oktober förra året och har nu plussat igen! :) BF 3 nov!
    Hoppas att det lilla livet får stanna kvar inne i magen denna gången.. Har inga barn sedan innan.

Detta är galet spännande, förväntansfullt och samtidigt lite småläskigt inför vad som komma skall :)

• CarolineHF

Tack, grattis säger jag också till allihopa!

Jag är lite nyfiken på vad ni andra har för symtom än! Själv har jag något fruktansvärt ont i brösten som dessutom svullnat ganska mycket, och ihållande illamående nästan hela dagarna.. Superkänslig för dofter och klarar absolut inte av doften av gräddig och flottig mat. Jobbar på förskola och det är RIKTIGT kämpigt att hålla emot spyorna som sitter halvvägs upp i halsen när man byter bajsblöjor och lägger upp mat, typ köttfärssås osv..

Har ni några bra tips mot illamående? Jag tycker att morötter, apelsin och citronvatten verkar dämpa det lite

• CarolineHF
    Kittten skrev 2014-03-26 16:28:42 följande:

Plussade i förra veckan och jag och sambon väntar nu vårt första barn. Det kom väldigt oväntat då vi inte planerade barn men otroligt välkommet av oss båda. Är i v6(5+5) och känner redan av symptom, som mensvärk i magen, illamående, ömma, spända bröst, tror dessutom de växt lite om jag inte bara inbillar mig. Har väldigt små bröst naturligtså har varit lite orolig att det ska bli problem att amma då. Någon som har erfarenhet? 

Kul att kunna följas åt så här :) 

Stort Grattis!!! :)
Svar på tråden Novemberbarn 2014