• Lavish

Novemberbarn 2014

Hej alla blivande novembermammor (och pappor?)!

Plussade idag med ett CB digital, fick gravid 1-2 veckor på det. Hann aldrig få tillbaka mensen sen jag tog ut p-staven, men vad jag räknar får jag det till att det borde bli en bebis kring mitten på november!

Det blir andra barnet för oss, vi har en son på snart tre år redan. Bor utanför Stockholm. 

• Lavish

Grattis alla nya! 

Jag ska ringa till MVC idag. Hoppas på hjälp att säkert räkna ut när jag blev gravid då jag aldrig fick tillbaka mensen sen jag tog ut p-staven 7 januari. I smyg hoppas jag givetvis att de ska erbjuda ett VUL för detta  

• Lavish
    Nath90 skrev 2014-03-11 21:25:06 följande:
    Hej jag plussade i söndags -1bim. Ett starkt plus. Fick tidigt missfall dagen innan julafton. Enligt appar så är jag i v4. Jag är otroligt orolig eftersom det gick fel förra gången. Nu hoppas jag att det stannar där inne! Längtan efter barn är enorm! Ömma bröst är det enda.
    Jag fick ett tidigt missfall innan min son och blev gravid igen tre månader senare. Det var en lugn graviditet och blev en pigg och frisk pojke! Vet inte om det tröstar dig men håller tummarna! 
  • Lavish

Grattis Karro och kristin! Hoppas att vi alla får friska bebisar i november!

• Lavish

Ringde till MVC för en stund sen. Fick tid för inskrivning 24 april men inser att det inte riktigt funkar. Hur jag än räknar kan jag inte komma fram till annat än att jag då är i minst v 12, och vi vill ha ett KUB som vi även fick förra gången då vi har både Downs syndrom och ryggmärgsbråck i närmaste familjen.

Är det inte lite konstigt att dom lägger inskrivning så sent att man inte kan tala om KUB vid den? Jag får väl ringa BM jag fick tilldelad och fråga, kanske kan hon skicka en "beställning" på det utan att jag först blivit inskriven? 

• Lavish

Grattis till alla nya gravida!

Och så tråkigt med missfallen i tråden, blir också rätt orolig av det, fick ett tidigt missfall i ungefär den här veckan första gången jag blev gravid före sonen. Hoppas ni snart är gravida igen och allt går bra då!

Har lite molvärk till och från i magen, försöker tänka positivt att det är den lilla som växer men lite oroar man sig ju ändå att det vara en dålig värk... Annars är tuttarna ömma och stora, och till och från blir jag "onaturligt" trött, så det känns ju helt klart i kroppen.

Förra graviditeten hade jag tur med illamåendet, var lätt illamående några veckor kring ca v9-10 men aldrig såpass att jag behövde spy och från och med fjärde månaden ungefär mådde jag toppen, alltså bättre än normalt. Hoppas ju att det blir likadant med det den här gången, känns inte alls som att jag har tid att ligga och spy bort dagarna men det är ju risken man tar... 

• Lavish

Jag blir mer svettig överlag vilket känns sådär. Minns att jag blev väldigt svettig första månaderna när jag ammade med, det har säkert med hormonerna att göra.

Hade gäster i lördags och självklart märkte min kompis som alltid inbillar sig graviditeter till höger och vänster att jag inte drack någon alkohol och frågade om det var bebis i magen. Jag ljög, hon får leva med det när hon frågar om sånt man ska få berätta själv... 

Min son har jag dock berättat för, men han är snart tre och han verkar inte riktigt begripa vad jag menar. Tror han kommer fatta när magen börjar bli stor, just nu förstår jag att det är svårt att förstå att jag skulle ha bebis i magen för honom.

• Lavish
    hjärtanpåtråd89 skrev 2014-03-24 10:56:52 följande:

Jo nog är det missfall, denna smärta och dessa blödningar kan bara betyda en sak..

Att det är missfall är jag inte tvivelaktig om. Däremot är det fruktansvärt tråkigt, känns så otroligt ledsamt.. såg fram emot ett litet knyte.. Men får försöka se de som så att det är bättre att de händer titidgt än sent i gravidteten.. Satt och läste om vad som skedde i vecka 6 och tänkte att herre gud nu har lilla bäret ett litet hjärta som tickar, ack så fel man kan ha. Men får läka kroppsligt och psykiskt sen försöka på nytt..

Gud vad tråkigt . Hoppas att du snart blir gravid igen och att du slipper blöda och ha ont så länge.

Tyvärr verkar ju just när hjärtat ska börja slå vara en av de "farligaste" punkterna i graviditeten där många små bebisar inte klarar att få igång hjärtat. Så tidiga missfall är det nog oftast något som var fel på den lilla, men det är ju jättehemskt ändå med alla förhoppningar och drömmar man hunnit bygga upp  
  • Lavish
    Dakine skrev 2014-03-25 20:03:40 följande:
    Ni som plussat, vilka preventivmedel använde ni innan? 

Innan jag plussade med sonen så hade jag ätit p-piller (yasmine 28) , efter graviditeten fick man inte äta p-piller medan man ammade varpå jag valde att sätta in en p-stav. Är orolig att det är den som ställer till det och därför jag aldrig blir gravid :/ Vill gärna höra hur det vart för er! 
    Samma här fast inte yasmine. Använde piller före sonen, efter sonen satte jag in p-stav. Tog ut p-staven 7 januari, fick aldrig någon mens efter det, men plussade 7 mars.
  • Lavish
    finder skrev 2014-03-26 20:06:05 följande:
    Konstig fråga. När har ni köpt/kommer köpa första grejen? Vi har ju en sen tidigare men kommer ändå köpa ny vagn osv..
    Jag kommer nog att göra som sist och köpa efter KUB ultraljudet. Bara nån första liten grej för att fira, de stora dyra grejerna väntar jag nog med till v 25. Helt enkelt för att jag inte litar tillräckligt på att det ska gå vägen. Efter KUB har man ju ändå sett att det finns en bebis som lever och ser frisk ut därinne, just nu hoppas man men vet inte säkert vad som egentligen finns i magen. 

Tänkte lite att man kanske kunde köpa en liten snutte eller nalle till bebisen redan nu, och skulle det bli missfall kan man ta och begrava den eller göra någon annan liten ceremoni med den, för nu tror jag jag skulle behöva det om det blev ett missfall, skulle ändå inte bara kunna glömma det här barnet.

Men att ha dragit på sig vagn och babyskydd och andra stora grejer som man sen inte får användning för skulle bara kännas hemskt och värdelöst. 
  • Lavish

Grattis alla nya, beklagar missfallet, och glad för Malinn81 skull att bebisen är kvar!

Har en tid på torsdag 3 april för att prata om kost och sånt med någon barnmorska. Har ju gjort det förr så tvivlar på att det blir så mycket nytt, men åtminstone sist var vi ett gäng och då är det ju lite kul att få en första titt på några andra föräldrar i området som ska ha barn ungefär samtidigt. 

Gick in i vecka 8 idag och än så länge har jag inte känt av något illamående så jag håller tummarna att jag kommer undan lika lätt denna gång som förra. Däremot har jag en konstant molande växtvärk i magen som man blir lite trött av i längden. 

• Lavish

Nej men vad tråkigt med så många missfall i tråden! Beklagar verkligen!

Grattis ni nya! Blir väl inte så många fler nya i tråden nu eftersom jag antar att de som plussar nu ska ha i December istället?

• Lavish

Kanske blir ett missfall här också. Har haft en blödning ikväll. Inte så mycket än, men sist jag fick det så blev det ju ett missfall sen. Ska försöka sova så får man väl se hur det går inatt/imorgon. 

Svar på tråden Novemberbarn 2014