• Mam02

Novemberbarn 2014

Hej! Mens försenad så testade nu och fick ett svagt plus på stickan. Så beräknad bf ca 17:e nov. Jag kommer att göra fler test framöver då jag är så sjukt orolig att något ska hända. Jag har inte berättat för den blivande fadern då han inte direkt är sugen på att skaffa barn (detta va inte planerat) har tidigare en son på snart 10 år med en annan. Ska jag berätta el ska jag vänta, skulle de bli mf så känns de som att manbutsatt honom för oro i onödan samtidigt vill jag inte hålla något hemligt. Men är så rädd för hur han ska reagera, vill inte att han ska känna att hans liv förstörs..

• Mam02
    Petite87 skrev 2014-03-17 18:00:39 följande:
    Grattis rosalack :) Lavish: Ja hoppas du får må lika bra den här gången, de låter ju toppen! Mam02: Jag tycker absolut att du ska berätta. De finns väl ingen vettig anledning till att hålla en graviditet hemlig för sin partner? Eftersom du skriver i den här tråden känns det som att du redan bestämt dig för att behålla barnet? och då är en diskussion på sin plats hur som! Vad händer om det faktist blir missfall och sedan blir du gravid igen? Då har du undanhållit ett missfall OCH är gravid igen. Lika bra att rensa luften direkt. Ni kanske behöver reda ut hur ni står i bebisfrågan :) En stor styrkekram och hoppas det går bra hur du än väljer att göra!

Hej! Jo såklart ja berättade, blev som lite ställd och rädd först. Han tog de inte så bra så nu får vi diskutera hur vi ska göra framöver, vill gärna behålla barnet.
Svar på tråden Novemberbarn 2014