Inlägg från: Lindaskablimamma |Visa alla inlägg
  • Lindaskablimamma

Novemberbarn 2014

jenniejuhlin skrev 2014-03-18 15:10:15 följande:
    Hej! Kul med november barn. Väntar min första bebis. Känns super spännande. Hur har era killar reagerat? Min är jätterädd för, för stora förändringar osv. Ha en bra dag
    Hej Jennie!

Va roligt! Jag väntar oxå mitt första barn.. 
    Min kille blev chockad, började googla en massa grejer... Fick panik då han såg att sexlivet ev försvinner hahaha
    Men nu har allt lagt sig och han har slappnat av.
    Jag väntar i början av november, runt samma dag som min egen födelsedag.

Dock är jag förtegen om graviditeten, då det är så nytt och jag vill inte jinxa något.

Hoppas allt bra!
  • Lindaskablimamma
    EnglaAlvaTredje skrev 2014-03-19 20:00:19 följande:
    Jag är intresserad av en (sluten) grupp på fb! Lättare att hänga med då som sagt ;)
    Jag är också intresserad av en sluten facebookgrupp. Då jag inte riktigt förstår hur man följer trådarna här. :)
  • Lindaskablimamma
    jenniejuhlin skrev 2014-03-25 19:21:00 följande:
    Det har lagt sig nu och han har smällt det hela så nu är han super glad och stöttande :) 
    Börjar redan bli nervös över hur det kommer att kännas under hela graviditeten. Har känt mycket redan. 
    Lycka till :D
    ÅÅh Va roligt!!
    Själv så ar jag som ett pms monster hahahah
    Blir galen av alla hormoner :)
    Det enda jag märker är att tuttarna växer så det knakar, är i vecka 7+2
    ingen mage än så länge ..
    mår lite illa men det är överkommligt.

Lycka till!! :D
  • Lindaskablimamma

Hej på er november mammor :D

Undrar ifall det är några av er som märkt att urinen luktar, min luktar lite åt det söta hållet.
    Känslig sen innan för dofter o det har inte blivit bättre sen jag blev gravid Tyst hahaha

Jag dricker vatten konstant då det är det enda som smakar.
    Har alltid druckit mkt cola zero ( tyvärr) men då det kan ge fostret hjärnskador så kommer ingen läsk in i min kropp.

• Lindaskablimamma
    Dakine skrev 2014-03-26 15:05:38 följande:
    Hur vet du att det kan ge hjärnskador? :S 
    Hej Dakine!

Alla produkter som inte innehåller socker utan sötningsmedel, ofta aspartam..
    Aspartam är skitfarligt inte bara för fostret utan även för oss människor.
    googla dig fram.

Clean eating är det som gäller :D
  • Lindaskablimamma
    Dakine skrev 2014-03-26 18:03:45 följande:
    Man ska inte tro på allt man läser på google :) Jag har frågat både läkare och sjuksköterskor och barnmorskor och den lilla mängd som vi får i oss via en sockerfri läsk skulle inte påverka på något sätt. 

Kanske om man dricker 3 liter /dag i 7 dagar .... 
    Nej abslout inte tro på allt ;)
    men just aspartam är ganska logiskt att det inte tillför något bra till våra kroppar ;)

Jag har en livsstil där jag inte väljer att få i mig onödiga tillsatser och kemikalier.

Jag köper aldrig t.ex  mat som innehåller för många E-ämnen. Max tre får det vara.

Det handlar om att jag vill veta vad jag stoppar i min kropp :D

länkar en intressant sida : mittnyaliv.se/
    .
  • Lindaskablimamma
    Dakine skrev 2014-03-27 20:39:56 följande:

Tror inte heller det är bra att dricka allt för mycket, men sunt förnuft kommer man långt med :) 
    Jag försöker också undvika e-ämnen, nitrit och sånt skit... men just aspartam om det bara är cola zero man dricker i en liten mängd så tror jag inte det gör någon större fara. Har faktiskt läst att det inte påverkar en graviditet, minns bara inte vart. Tror det var på vårdguiden under frågor och svar. 

Sen skrev en vältränad människa (som är brandman och tränar väldigt mycket styrketräning) till mig en gång, när jag påpekade hur mycket aspartam de drack att 
    "De farliga kemikalierna i aspartam så som fenylalanin, asparginsyra och det hemska metanol som bryts ner till formaldehyd i kroppen. Ex fenylalanin som folk tycker är vidrigt. Från lightläsk finns det ca 2-4 mg per liter. Äter du 100 g kyckling file får du i dig ca 250 mg. Alla kemikalier vi skriker om är i själva verket vanliga aminosyror, rent av livsnödvändiga. Tänk vad vissa ämnen kan skapa myter. Tänk istället på vad som pumpas in i kyckling.. diväteoxid. De dödar oss i förstora mängder! Usch! " ... 

Så man vet inte riktigt vad man ska tro :P 

hahah ja det är sant!
    Sunt förnuft kör vi på! :D
Svar på tråden Novemberbarn 2014