Inlägg från: Annapanna91 |Visa alla inlägg
  • Annapanna91

Novemberbarn 2014

Hej på er! Joinar gärna denna tråd som helt ny på familjeliv. Går in i vecka 8 i morgon och har beräknad förlossning 11:e november. Håller tummarna för att allt ska gå bra. Första graviditeten! Symtomuppdatering: haft "mensvärksliknande smärta från och till de senaste veckorna, är jättetrött och kissnödig mer ofta. Höll på att svimma av salami"stanken" från kylskåpet och kräktes av att knyta ihop soppåsen i badrummet hehe .. Trevlig kväll!

• Annapanna91

Jag är i vecka 10 nu och har knappt kännt något under hela graviditeten förutom helt galen trötthet och känsligare för starka lukter. Måste alltid dra upp halsduken för näsan påväg till jobbet då jag går förbi ett osande gatukök hehe ;p magen börjar dock puta ut nu så de är väl ett gott tecken förhoppningsvis :) har inte inskrivningsmöte förens vecka 14 så de är ju väldigt sent.. :/

• Annapanna91

Va just på inskrivningsmöte och enligt barnmorskans beräkningar så har jag BF 12:e november, men de stämmer väl enbart om man har sån där standard-menscykel på 28a dagar? Min cykel är enbart 23-25 dagar ungefär så borde de inte leda till ett tidigare BF? Nåväl, ska på KUB-ultraljud på onsdag så håller tummarna för ett litet tickande hjärta och sen kan väl dem genom att kolla på bebisen räkna ut ett mer exakt BF?

• Annapanna91

Kub-testet klart! Eller jag tog blodproven för bara 2 dagar sen så dom va inte klara på labbet än men barnmorskan skulle ringa mig så fort dom har allt och meddela resultatet :) bebisen va mitt i djupsömn och ville inte vakna hur mkt hon än tryckte o buffade på magen, slutade med att jag fick hoppa upp och ner och hosta massa gånger för att få liv i sömntutan tillslut haha. Men allt såg bra ut vad BM kunde se och jag har nytt BF den 15:e november. får ändra i listan sen :) så mysigt att få se sin bebis för första gången!!

• Annapanna91

Har ni funderat på hur mkt pengar det är värt att lägga på alla förberedande prylar som måste införskaffas? Typ hur mkt är ni beredda att betala för en vagn? Jag har en sladdissyster som är 12 år nu och hon fick väldigt mkt bra kvalitetskläder från p.o.p och så i alla storlekar så är de en liten tjej där inne är garderoben räddad till 18-års dagen ( ;) ) dock säger magkänslan att de är en pojke!

• Annapanna91
    S90 skrev 2014-05-09 19:27:37 följande:
    Hej!

Jag är gravid i vecka 14, och har BF kring 9 november. Men väljer att vara anonym då många i vår omgivning inte vet om det än.

Jag ser att många ska/har gjort KUB, där jag bor är det frivilligt och jag har knappt vetat vad det är. Jag är 24 år och känner att det inte är nödvändigt(?) Ni som valt att göra KUB, varför väljer ni det? Kan man få reda på kön? Berätta era upplevelser! Dom som är under 35 menar jag nu. Och i vilken vecka gör man det?

/Nyfiken :)

Jag gjorde de mest för att min man ville göra alla tester som gick samt att jag ville se bebisen i ultraljud för att få ett litet livstecken i och med att jag mått förvånansvärt bra hela graviditeten och att de inte syns alls att jag ens är gravid (är nu i vecka 14(13+1) och ser fortfarande ingen mage), så de va en ren lättnad att få se det lilla hjärtat ticka på. Och att risken för kromosomfel va den lägsta var ju bara en bonus att få reda på :) gjorde de i vecka 12+3
  • Annapanna91

Sen jag blev gravid har jag bara gått ner i vikt.. Ser typ ut som ett benrangel förutom lite mage och brösten .. Är i vecka 17 och undrar när jag ska få tillbaka aptiten!

• Annapanna91

Mjölkchoklad, BF 2 November, Skåne

Eljesa, BF 3 November, Växjö

Visa, 35 år, BF 9 november, Värmland

Rosalack, BF 11 November, Strängnäs

Betty BF 9 November , Tollarp, Skåne

EmmaEngström, 24år BF 12 November, Ystad Skåne

Kaye, BF 13 november, Bohuslän

Rosarosen, BF 13 November, Stockholm

Petite87, BF 15 November, Luleå

Annapanna BF 15 november, Stockholm

Carolinals, BF 16 November ca, Stockholm

Johanniee 23 år, BF 16 November, Linköping

kristin10, BF 17 November, Finland

Nadde, BF 18 November, Skövde

Thea O Tvåan BF 18 November Skåne

Kittten 22 år, BF 18 November, Haninge, Stockholm

Lmillan 26år, BF 20 november, Stockholm

Elan90, BF 21 November, Umeå

EmiliaGK, BF 23 november, Alvesta (Småland)

Frökenfräken82, BF 22 November, Växjö

Finder, 24 år, BF 23 November, Skellefteå

Vela12 33 år, BF 23 November, Norrköping

EnglaAlvaTredje, BF 24 November, Ludvika (Dalarna)

Tina80, 33 år, BF 27 November, Smedjebacken

Mimmzan, BF 27 november, Avesta, dalarna

Eemmacf, 20 år, BF 27 november, Östersund

samantha80, BF 28 November, Axelvold, Skåne

• Annapanna91

Åh jag gjorde världens bästa deal igår! Köpte tre fullproppade kassar med bebiskläder i storlekarna 50-80 för endast 450 kronor och då var det två vinteroveraller och två jackor och massa annat inkluderat :D kommer inte behöva köpa något mer i klädväg för hela de första året i princip så de känns kalasbra! Älskar blocket ;)

• Annapanna91

Hur mår alla? Själv var jag hos barnmorskan idag och mätte magen och lyssna hjärtljud. Jättehäftigt! Hade sf-mått på 22, vad har ni?

• Annapanna91

Nu närmar det sig verkligen! Hur mår ni alla? Jag har fått gå på massor av tillväxtultraljud eftersom min bebiskula är så liten, SF-mått på 30 cm i vecka 37.. men i torsdags vägde han ca 2600 och hon sa att han lär komma upp till 3100-3200 när han föds så de känns ändå ganska lagom :) 

• Annapanna91

Jag födde min lilla Eric den 19:e november kl 02.04. 51 cm lång och 3380 gram perfekt liten bebis. BF+4 blev det här! :) 

Svar på tråden Novemberbarn 2014