Inlägg från: MjölkChoklad |Visa alla inlägg
  • MjölkChoklad

Novemberbarn 2014

Jamtlandstaus skrev 2014-03-11 10:59:19 följande:
    Mitt i eländet känns det nu bra. Det var inget utomkvedes Graviditetsresterna satt i livmodern och äggledarna såg fina ut. En 5-6cm stor cysta hittades på ena äggstocken och kan ha varit den som gjort ont. Den tros vara graviditetsrelaterad och jag skall på återbesök om 6veckor för att kolla att den försvunnit. I morgon genomgår jag en cytotecbehandling ( igen ) för att få ut allt, sedan hoppas jag att allt blir redo för nya försök. Lämnar er här och önskar er alla lycka till!

Skönt att det inte var utomkveds!! Men vad jobbigt ändå!!! Lycka till och hoppas du blir gravid snart igen!
  • MjölkChoklad
    Ljusgläntan skrev 2014-03-18 17:26:49 följande:
    Hur gick det för dig??

Det gick jättebra!!!! Det finns en liten krabat där inne och hjärtat slår Så lättad och glad Var du också på VUL idag? Hur såg det ut?
  • MjölkChoklad
    Ljusgläntan skrev 2014-03-19 06:26:07 följande:
    Hur stor var din? Vi blev tillbakaflyttade en vecka och läkaren visste inte om han såg nåt hjärta ticka så vi ska på nytt vul om fyra veckor!? Lång väntetid.

Jobbigt att vänta 4 veckor!!!! Men det är nog ganska vanligt att man blir tillbaka flyttad - ibland är väl ÄL senare och sen kan de väl ta olika tid för ägget att fästa. Det är säkert ingen fara - men fy att behöva vänta 4 veckor. Kunde väl få komma tillbaka en vecka senare? Håller tummarna för dig!!! När han mätte barnet så var den ca 8 mm, så då motsvarar det inte 7 + 1, utan några dagar tidigare. Hinnsäcken var ca 24 mm och motsvarar då 7 + 0, så det känns som om det stämmer bra ändå. Jag brukar alltid bli tillbaka flyttad några dagar på RUL, men sen brukar barnen komma 1-2 veckor före BF ändå (fött tre barn hittills).
  • MjölkChoklad
    finder skrev 2014-03-19 06:36:02 följande:
    Hej! Bf ca 20-25nov.. Hur har ni gjort för att få göra vul?

Hej! Jag ringde en privat gynekolog och undrade om jag kunde få göra ett VUL. Var inga problem. 300 kr kostade det.
  • MjölkChoklad
    hjärtanpåtråd89 skrev 2014-03-24 10:56:52 följande:
    Jo nog är det missfall, denna smärta och dessa blödningar kan bara betyda en sak.. Att det är missfall är jag inte tvivelaktig om. Däremot är det fruktansvärt tråkigt, känns så otroligt ledsamt.. såg fram emot ett litet knyte.. Men får försöka se de som så att det är bättre att de händer titidgt än sent i gravidteten.. Satt och läste om vad som skedde i vecka 6 och tänkte att herre gud nu har lilla bäret ett litet hjärta som tickar, ack så fel man kan ha. Men får läka kroppsligt och psykiskt sen försöka på nytt..

Nej, vad tråkigt!!! Jag beklagar verkligen!!!
  • MjölkChoklad
    Anna84 skrev 2014-03-27 06:33:14 följande:
    Jag har börjat kika lite på vilken sorts vagn jag skulle vilja ha...sambon tycker det är alldeles för tidigt att ens titta. Men det är mysigt att drömma sig bort. Jag har kollat på en Brio Happy, dom är väldigt fina, alt en Brio Go.Jag är inte mkt för de vagnar med små vridbara hjul fram....framförallt inte nu när h*n kommer när det kan va snö. Men väntar tills vi är runt v20-25 nåt sånt, mest ifalldet händer nåt. Däremot ska jag tillUllared nästa helg, då ska jag köpa nåt litet till bebisen.

Jag spanar på vagnar på nätet - så kul Bugaboo Buffalo är jag lite inne på. Dock haft Brio tidigare och varit väldigt nöjd
  • MjölkChoklad
    Ljusgläntan skrev 2014-03-27 13:30:32 följande:
    Varit på privat vul nu, har sånt illamående men ville kolla allt såg bra ut. Tyvärr har jag fått MA (missfall) då den lilla bara var i vecka 7 fast jag skulle vara i vecka 9 nu och inget hjärta slog. Så ledsamt när man inte blödit något och trott man var gravid :(

Ånej, beklagar!!! Är hoppet helt ute? Eller fick du en ny tid för att kolla igen? Så himla sorgligt!
  • MjölkChoklad
    Malinn81 skrev 2014-03-28 11:55:18 följande:
    Nyss varit på kvinnoklinikens akut o fick efter endel väntan se bebis på skärmen med ett dunkande hjärta :0) v7+2 stod det. Skönt att få veta. Ringde imorse o hon bad mig köra ner direkt, så förstående skönt ju

Åh, vilken lättnad!!!! Härligt att den lill* var kvar!
Svar på tråden Novemberbarn 2014