Inlägg från: Petite87 |Visa alla inlägg
  • Petite87

Novemberbarn 2014

Kittten skrev 2014-04-20 16:51:22 följande:
    Jag har inte gått upp något i vikt, snarare ner lite pga mitt illamående. 

Samma här. Ner ett kilo :( Men de är tydligen rätt vanligt att illamåendet håller tillbaka vikten lite i början. De lär ju komma senare ;)
  • Petite87
    EmiliaGK skrev 2014-04-29 12:52:13 följande:
    Mår väldans bra nu!

Samma dag jag gick in i v.11 förra veckan så vips!!! försvann både illamående och den värsta tröttheten! Känner mig äntligen som en människa igen ;)

Däremot ränner jag på toa stup i kvarten :)

Skönt att du mår bättre :)

Här längtas det ivrigt till den dag jag mår bättre. 11+3 nu så det borde ge med sig snart.
    EnglaAlvaTredje skrev 2014-04-26 13:12:11 följande:
    Tycker att jag haft mycket växtvärk i livmodern, och verkligen längtat till man äntligen kan känna livmodern ovanför blygdbenet! Titt som tätt har jag känt efter den, med förhoppning att den skulle kännas tidigare nu när man är omföderska.

Och så igår, döm om min förvåning när livmoderkanten plötsligt var halvvägs till naveln!! Wow, missat helt! Himla roligt (men totalt ointressant för er troligen) :D

De blev samma för mig, känt och känt men ingenting. Så vipps var den halvvägs upp! :)
  • Petite87

Jag mår ganska bra nu. Trött som sjutton men inge illamående. Jag var tvungen sluta jobba med en kund(går som personlig ass. med en utåtaggerande tjej) så nu arbetar jag bara 50%, vilket känns lagom. Jag får små hugg och som mensvärk efter arbetspassen. Vi längtar som galningar efter rul den 19/6! Vi har inte fått se mini ännu så det blir väldigt spännande :)

• Petite87
    MjölkChoklad skrev 2014-06-09 11:10:43 följande:
    RUL idag och allt såg jättebra ut! Så lättad och lycklig

Grattis vad härligt!!
  • Petite87
    MjölkChoklad skrev 2014-06-09 13:51:47 följande:
    Tack Tror nog jag ska köpa något litet bebisplagg idag 

De låter som ett bra sätt att fira på :D
  • Petite87

Vi tänkte vänta till efter rul med att köpa nå, men då dök den vagnmodell vi ville ha upp på blocket och vipps så var den köpt! Galet tidigt men den var billig och i nyskick. Så nu står vagnen i hallen och väntar på mini =)

• Petite87
    EnglaAlvaTredje skrev 2014-06-10 07:42:51 följande:
    Vad kul med alla RUL! Längtar tills det är dags för oss... Undrar lite när ni fick er kallelse? Hur långt innan datumet?

(Jag är i vecka 17 nu, men inte fått kallelse än)

Det kanske är olika beroende på vars man bor, men du ska nog ha ringt och bokat en tid själv!?
  • Petite87

Rul idag!

En livlig liten Loke visade sig på skärmen :)

Allt ser bra ut med bäbisen men moderkakan ligger för långt ner, men bm tror att de ska ha löst sig till ett extra ul i v.32!

Så vi får äran att kika in i magen en sväng till :)

Lycklig, stolt och tårögd till och från... så magiskt att få se lilla Loke sprattla omkring och vinka till oss.

BF står kvar på 15/11!

• Petite87

Skönt att ul gick bra! Jag tror som mjölkchoklad, hade det varit minsta tvivel när dom kollade extra så skulle du ha fått en ny tid "för säkerhets skull"

Vi köpte en Trille viper 4s, tror den blir supersmidig och lätt att rodda i snön(vi har en hel del här uppe).

Hur har ni andra gjort med gravidförsäkring? Ingen, gratis eller betalar en?

• Petite87

Ok, jag är lite kluven om jag ska ta en försäkring eller inte. Får kolla upp vad man kan tjäna på det.

Bambi32 skrev 2014-07-05 11:38:53 följande:

Hej alla blivande novembermammor :) nu i slutet av v 21 känner jag buffar och sparkar varje dag. Så mysigt :)

Här känns också sparkar varje dag. Han härjar som en tok på morgon och kvällen. Nu syns det även utanpå som små puffar. Supermysigt :)
  • Petite87
    littlemisstrouble skrev 2014-07-09 03:44:20 följande:

Vi frågade när vi var på RUL men precis som med första barnet sa dom att dom inte kunde se könet på barnet vi vill ju veta men får inte tyvärr

De verkar vara väldigt olika om dom vill säga. Vi gjorde rul i v.19 så då ska dom ju kunna se(om inte någonting ligger ivägen eller fostret ligger knasigt). Direkt våran bm började undersökningen så frågade hon om vi ville veta könet. Vi blev lite paff eftersom vi trodde att hon inte skulle vilja berätta.
  • Petite87
    littlemisstrouble skrev 2014-07-12 21:06:24 följande:

Hur tidigt kände ni sparkar?

med första barnet kände jag första gången i v19, nu när jag väntar andra barnet kände jag redan v17

Jag har känt sedan v.17, men nu i v.22 är det ju riktigt hårda sparkar. Så mysigt när han härjar runt :)
  • Petite87
    EmiliaN skrev 2014-09-02 08:33:30 följande:

30+4 och sfmått på 30.

Hur är era känslor inför förlossningen? Hunnit reflektera över det som komma skall och allt vad det innebär?

Jag(v.30) är pepp inför förlossningen, men har ett extra ul om två veckor för att kolla moderkakan. Den låg i vägen i v.19. Känns tråkigt om jag måste bli snittad men huvudsaken han kommer ut välbehållen :) Jag och sambon går på förberedande kurs nu och jobbar ihop oss inför den stora dagen.
  • Petite87

Vecka 32(31+6)

Har just sluta jobba och går på gravidpenning fram till förlossningen. Mår rätt bra men ryggen bråkar och mår väldigt illa på kvällarna. Vi var på ul i förrgår. Allt såg bra ut. Moderkakan hade flyttat på sig och lillpyret varkar fortfarande vara en pöjk ;) Han vägde 1600g så en liten fis blir det nog. Jag är superpepp inför förlossningen nu när jag fick grönt för "naturlig" förlossning!
  • Petite87

Här kom det en liten Loke den 10/11 kl 03.23! Allt gick toppenbra men nästa gång struntar jag i min nålrädsla och tar eda i tid!

Efter två dygn med täta förvärkar och tre sovdoser så satte äntligen förlossningen igång. De blev lustgas och kvaddlar för att komma förbi den där envisa "4 cm spärren" sedan öppnade jag mig till 9 cm på 45min, varpå de blev en akut eda för att smärtan blev för hög. Sedan tog det 5 krystningar så var han ute, helt otroligt vad kroppen kan!!

Han var 49cm lång och vägde 3295g. Vi for hem samma dag och allt har flytit på bra sedan dess.

Svar på tråden Novemberbarn 2014