Novemberbarn 2014
Samma här. Ner ett kilo :( Men de är tydligen rätt vanligt att illamåendet håller tillbaka vikten lite i början. De lär ju komma senare ;)
Jag mår ganska bra nu. Trött som sjutton men inge illamående. Jag var tvungen sluta jobba med en kund(går som personlig ass. med en utåtaggerande tjej) så nu arbetar jag bara 50%, vilket känns lagom. Jag får små hugg och som mensvärk efter arbetspassen. Vi längtar som galningar efter rul den 19/6! Vi har inte fått se mini ännu så det blir väldigt spännande :)
Vi tänkte vänta till efter rul med att köpa nå, men då dök den vagnmodell vi ville ha upp på blocket och vipps så var den köpt! Galet tidigt men den var billig och i nyskick. Så nu står vagnen i hallen och väntar på mini =)
Rul idag!
En livlig liten Loke visade sig på skärmen :)
Allt ser bra ut med bäbisen men moderkakan ligger för långt ner, men bm tror att de ska ha löst sig till ett extra ul i v.32!
Så vi får äran att kika in i magen en sväng till :)
Lycklig, stolt och tårögd till och från... så magiskt att få se lilla Loke sprattla omkring och vinka till oss.
BF står kvar på 15/11!
Skönt att ul gick bra! Jag tror som mjölkchoklad, hade det varit minsta tvivel när dom kollade extra så skulle du ha fått en ny tid "för säkerhets skull"
Vi köpte en Trille viper 4s, tror den blir supersmidig och lätt att rodda i snön(vi har en hel del här uppe).
Hur har ni andra gjort med gravidförsäkring? Ingen, gratis eller betalar en?
Ok, jag är lite kluven om jag ska ta en försäkring eller inte. Får kolla upp vad man kan tjäna på det.
Hej alla blivande novembermammor :) nu i slutet av v 21 känner jag buffar och sparkar varje dag. Så mysigt :)
Vi frågade när vi var på RUL men precis som med första barnet sa dom att dom inte kunde se könet på barnet vi vill ju veta men får inte tyvärr
Hur tidigt kände ni sparkar?
med första barnet kände jag första gången i v19, nu när jag väntar andra barnet kände jag redan v17
30+4 och sfmått på 30.
Hur är era känslor inför förlossningen? Hunnit reflektera över det som komma skall och allt vad det innebär?

Här kom det en liten Loke den 10/11 kl 03.23! Allt gick toppenbra men nästa gång struntar jag i min nålrädsla och tar eda i tid!
Efter två dygn med täta förvärkar och tre sovdoser så satte äntligen förlossningen igång. De blev lustgas och kvaddlar för att komma förbi den där envisa "4 cm spärren" sedan öppnade jag mig till 9 cm på 45min, varpå de blev en akut eda för att smärtan blev för hög. Sedan tog det 5 krystningar så var han ute, helt otroligt vad kroppen kan!!
Han var 49cm lång och vägde 3295g. Vi for hem samma dag och allt har flytit på bra sedan dess.