• Maryswe

Bebis november 2014

Hej på er!

Plussade imorse och enligt ägglossning är det beräknat till 3e november :)

Har känt på mig att jag är gravid. Symptom hittills är nidblödning och värk i livmodern, främst vänster sida

Har en son på 2 år :)

• Maryswe
    Dalasmulan skrev 2014-02-22 20:49:18 följande:

Hej hej! Hoppas att jag kan hoppa in här imorgon då jag har testat... Om jag plussar blir det bf 4 november enligt uträknaren här på fl. Jag har varit väldigt trött de senaste dagarna och idag har jag haft mycket molvärk och stickningar och dragningar i livmodern, främst på höger sida. Ska som sagt testa imorgon bitti och hoppas på att vår lilla trea ligger där och gror!

Jag håller tummarna :)
  • Maryswe
    nyitråden skrev 2014-02-22 20:34:34 följande:

Grattis till er båda! Kul att man kan känna så tidigt. Är ni trötta?

Jag har börjat känna av tröttheten! Gäspar mkt på dagarna och vill gå och lägga mig tidigt på kvällen
  • Maryswe
    nyitråden skrev 2014-02-22 23:23:23 följande:

Jag också Dalasmulan! Jag får inte till att svara med citat från mobilen ð??? lycka till imorgon!

Har du appen "familjeliv ny" för det är med den man kan citera och lägga in bilder :)

Bubblan: skönt att plusset kom! Jag plussade igår bim - 3 så ska ta ett nytt test på tisdag och hoppas strecket är ännu starkare då :)
  • Maryswe

Kul med samma dag :)

Känner också av molvärk endast hittills. Mest på vänster sida. Var känner du? Blir orolig när värken bara är på ena sidan.

Har även börjat bli riktigt trött redan, annars inga andra symptom ännu. Illamåendet brukar komma i vecka 6 för mig men brukar vara ganska mild

• Maryswe
    Elmiina skrev 2014-02-23 09:17:14 följande:

Jag känner på båda sidor och det gör faktist rätt ont emellanåt, men det gjorde de förra gången också så jag är inte orolig :)

Jag kände också av mycket i första graviditeten men minns inte om det var mest på ena sidan som jag har nu.

Kände ägglossningen den här gången så vet att ägget kom från vänstra äggstock så vet inte om det är därför jag känner mest därifrån.
  • Maryswe
    Elmiina skrev 2014-02-23 10:21:14 följande:

Bebisen fyller ju inte ut hela livmodern än, utan har fäst sig på väggen någonstans där inne och det är nog där som du känner av molvärken :)

Ja precis :) jag är bara rädd för utomkveds, att ägget ska ha fastnat i äggstocken och det är vad jag känner. Men förhoppningsvis oroar jag mig bara i onödan. Man brukar inte känna av en utomkvedsgraviditet förrän i vecka 6 - 8 och jag är bara i vecka 4 än så länge :)

Mmeb: grattis! :)
  • Maryswe
    missjollan skrev 2014-02-23 13:16:39 följande:

Jag hoppar också in! Jag plussade igår! Eller egentligen i fredags men då var det så svagt så jag inte visste :) Första barnet, vi har försökt sedan september. Mina symptom hittills har varit huvudvärk och trötthet. Huvudvärken kom i fredags och har hållit i sig. Har dragit ner på kaffet också, det kanske påverkar också :)

Grattis till plusset! :)
  • Maryswe
    Mira14 skrev 2014-02-23 14:15:45 följande:

Hej, Jag hade ÄL 140214 och fick några dagar senare en väldigt bubblig mage som dagen efter övergick till en molande värk som höll i sig i fyra dagar för att sedan istället övergå till tryckande känsla i urinblåsan. Kissar ungefär var 30:e minut. Idag är jag även lätt illamående. I morse gjorde jag ett clearblue graviditetstest som visade ett halvt plus efter ganska lång tid. Jag har inte beräknad mens förrän 140301. Jag vet att det egentligen är för tidigt att testa men dagarna är sååå långa nu. Är jag gravid kommer plutten 141108. Vad tror ni? Hur tidigt gjorde ni ert test och visade det ett tydligt plus direkt?

Jag testade på bim - 3 och fick då ett svagt men ändå tydligt streck som syntes efter en minut :)
  • Maryswe
    Emmask skrev 2014-02-23 15:26:48 följande:
    Åh vad skönt att höra :) så länge jag inte blöder eller får väldigt ont ska jag låta bli att oroa mig :)

Sen angående symptom fick jag en blödning på äl+5 som varade i fem dagar. Var väldigt sparsam blödning. Senaste dagarna har jag haft molvärk och tröttheten har smugit sig på senaste dagarna och är nu väldigt trött både dag och kvällstid
Svar på tråden Bebis november 2014