• linn74

Omföderska,när åka in?

hej,
    Vi väntar andra barnet i mars o undrar lite NÄR ska man åka in?
    När vi väntade första sades det (tror jag om jag minns rätt) 3 värkar på 10 min regelbundet.
    Nu sa min bm sist jag frågade: det känner du.När värkarna ändrar sej tror jag hon lade till.
    Hmm, känner jag när det är dags??
    Sist hade jag jobbiga förvärkar en vecka innan o när de började ringde jag först flåsande förlossningen men då kunde det vara en kvart eller mer emellan o det var bara att vänta o upp mitt i nätterna,ja dygnet runt o vagga o andas. När väl förlossningen startade på riktigt gjorde det inte ett endaste dugg ondare utan precis samma smärta i värkarna men de kom tätare.

Det är väl därför jag känner mig lite nojjig nu,om det börjar på samma sätt,med onda förvärkar,NÄR ska man då åka in? Vill helst inte dit o behöva åka hem igen,så man vet att det börjat o inte är som sist... så ni erfarna omföderskor, När åker man in??

• Svar på tråden Omföderska,när åka in?
  • linn74

Vi har 25-30 min körtid till förlossningen. Om man inte kör lite för fort...
    O jag tänkte mest på värkar OM det börjar med det, såvida inte vattnet går först...Kan man då tycka att det ska vara ung 4-5 emellan?? Men Om det är det men INTE gör speciellt ont då?? Hmm,blir så tveksam när bm sa som hon sa...Skall de oxå vara regelbundna en viss tid först innan man ens tänker att man ska åka in??Sist var jag öppen 4 cm när jag kom in 03 på natten o en glad äldre bm sa: här blir det bebis på fm.
    Dottern kom 19.20...

• linn74

Känns lite klurigt det där med att veta när det är bäst att åka in,man vill ju inte åka för sent...Men att värkarna känns annorlunda på förlossning nr 2 som en skrev hade jag ingen aning om,men det var ju bra att veta.
    Tack snälla alla som svarat hittills!!

• linn74

Tack alla! Superintressant att läsa hur ni känner o hur ni gjorde. Lurigt där med att ah ryggont oxå som en skrev.
    Vi vill ju som inte åka in för tidigt,men heller inte för sent...
    Läser gärna fler svar hur andra gjort...

Svar på tråden Omföderska,när åka in?