• Anonym (aj)

Extrem smärta vid höftbenet in mot magen. AJ!

Satt och surfade runt lite när jag plötsligt fick sån extrem smärta i sidan av magen. Vid höften, någon cm längre ner än höftbenet slutar, in mot magen. 
    Fick svårt att andas och vek mig dubbel. Det blixtrade, strålade och krampade i typ 1 min och sen släppte det..? 
    Vaf*n va det för någonting?! 

Kan tillägga att jag hade äl för två-tre dagar sedan och då hade jag typisk äl-smärta. Detta var något helt annat. Kändes som om någonting gick sönder.. Någon som känner igen? 

• Svar på tråden Extrem smärta vid höftbenet in mot magen. AJ!
  • Anonym (aj)

Ingen som känner igen eller har någon aning? 

• Anonym (aj)

Ingen..? 

• Anonym (HM)

Jag har känt så en gång. Det var en riktigt kraftig smärta, jag kallsvettades och var precis på väg att ringa hem maken för att kunna åka in på akuten när det släppte. Högst 5 min satt smärtan i, men den var rejäl! Det visade sig sedan att det jag troligtvis kände var när min äggstock som brast pga en cysta.
    Vill inte skrämma dig, men så var det för mig.

• Anonym (aj)
    Anonym (HM) skrev 2014-02-22 19:28:05 följande:
    Jag har känt så en gång. Det var en riktigt kraftig smärta, jag kallsvettades och var precis på väg att ringa hem maken för att kunna åka in på akuten när det släppte. Högst 5 min satt smärtan i, men den var rejäl! Det visade sig sedan att det jag troligtvis kände var när min äggstock som brast pga en cysta.
    Vill inte skrämma dig, men så var det för mig.
    Tack för svar! 
    Jag har också haft en cysta på äggstocken men var aldrig "med" när den sprack eftersom läkarna opererade mig när jag var sövd.. Kanske var det nu då..? 

Det var som du beskriver, kallsvettades och blev alldeles förlamad av smärta liksom. Kunde inte stå upp.. Usch så obehagligt det var. Har dock inte känt någonting mer under hela dagen?
  • Anonym (HM)

Jag kände aldrig heller nåt mer, men ganska kort efter den händelsen åkte min spiral ut, cystan tryckte ut den. Det var då jag anade sambandet och läkaren sa att det säkerligen stämde att smärtan berodde på att äggstocken brast. .

• How about cupcakes

Det kan ha varit en helt ofarlig men ack så ond vattencysta.
    Jag får såna allt som oftast och om de brister istället för att absorberas av kroppen så gör det helvetiskt ont.

• Anonym (gravid! ?)

Strax efter min ägglossning upplevde jag samma som du beskriver.

Jag är inte säker, men fått för mig att det var då ägget fäste. För ytterligare nån vecka senare så fick jag veta att jag var gravid

• Anonym (aj)
    How about cupcakes skrev 2014-02-22 20:20:55 följande:
    Det kan ha varit en helt ofarlig men ack så ond vattencysta.
    Jag får såna allt som oftast och om de brister istället för att absorberas av kroppen så gör det helvetiskt ont.
    Usch, låter obehagligt..! Hoppas det inte kommer igen om det var en sån.. Fy vad ont det gjorde.. 
    Anonym (gravid! ?) skrev 2014-02-22 20:30:05 följande:
    Strax efter min ägglossning upplevde jag samma som du beskriver.
    Jag är inte säker, men fått för mig att det var då ägget fäste. För ytterligare nån vecka senare så fick jag veta att jag var gravid
    Hur många dagar efter äl ca om du kommer ihåg? Tycker det känns tidigt med tanke på att äl borde ha varit för 2-3 dagar sedan.. 
  • Anonym (aj 2)

Du har inget problem med ryggen kan nämligen komma från muskler i ryggen har jag fått omtalat för mig när jag fått skärande smärtor långt ned i buken i höjd med höftbenet, var själv på gyn för detta först eftersom jag var säker på att det kom från en cysta.

• SpanskaFlugan
    Anonym (aj) skrev 2014-02-22 09:30:29 följande:
    Satt och surfade runt lite när jag plötsligt fick sån extrem smärta i sidan av magen. Vid höften, någon cm längre ner än höftbenet slutar, in mot magen.  Fick svårt att andas och vek mig dubbel. Det blixtrade, strålade och krampade i typ 1 min och sen släppte det..?  Vaf*n va det för någonting?!  Kan tillägga att jag hade äl för två-tre dagar sedan och då hade jag typisk äl-smärta. Detta var något helt annat. Kändes som om någonting gick sönder.. Någon som känner igen? 

Villkoren sida var det på? Även om det verkar troligt att det var en cysta kan det vara blindtarmen som spökar om det var på höger sida, det är på ungefär samma sida.
  • Anonym (gravid! ?)
    Anonym (aj) skrev 2014-02-22 20:35:52 följande:
    Usch, låter obehagligt..! Hoppas det inte kommer igen om det var en sån.. Fy vad ont det gjorde.. Hur många dagar efter äl ca om du kommer ihåg? Tycker det känns tidigt med tanke på att äl borde ha varit för 2-3 dagar sedan.. 

Oj kommer faktiskt inte ihåg. Men kände precis som du beskrev det. O blev så jävulskt rädd för det var rätt otäckt.

Men som andra skriver kan det ju faktiskt bero på något annat också.
  • Anonym (aj)
    Anonym (aj 2) skrev 2014-02-22 20:39:39 följande:
    Du har inget problem med ryggen kan nämligen komma från muskler i ryggen har jag fått omtalat för mig när jag fått skärande smärtor långt ned i buken i höjd med höftbenet, var själv på gyn för detta först eftersom jag var säker på att det kom från en cysta.
    Nej inga problem med ryggen. Inte som jag lider av iallafall, visst jag är väl inte den mest tränade människan på två ben men njae.. 
    SpanskaFlugan skrev 2014-02-22 20:39:56 följande:

Villkoren sida var det på? Även om det verkar troligt att det var en cysta kan det vara blindtarmen som spökar om det var på höger sida, det är på ungefär samma sida.
    Nej detta var på vänster.. 
  • SpanskaFlugan
    Anonym (aj) skrev 2014-02-22 21:04:00 följande:
    Nej inga problem med ryggen. Inte som jag lider av iallafall, visst jag är väl inte den mest tränade människan på två ben men njae.. 
    SpanskaFlugan skrev 2014-02-22 20:39:56 följande:
    Nej detta var på vänster.. 

Då slapp du blindtarmen i alla fall. :)
  • How about cupcakes
    Anonym (aj) skrev 2014-02-22 20:35:52 följande:
    Usch, låter obehagligt..! Hoppas det inte kommer igen om det var en sån.. Fy vad ont det gjorde.. 

Tell me about it! 
    Men bättre det än att det är nåt allvarligt, om det nu ändå ska göra ont. Obestämd
Svar på tråden Extrem smärta vid höftbenet in mot magen. AJ!