Inlägg från: Anonym (en mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (en mamma)

Rädd för att få missfall under semestern - peppa mig, tack!

Jag förstår din känsla har man fått missfall en gång så finns rädslan kvar. Det var samma för mig!

Men du kan vara helt lugn du kommer inte att förblöda och det kommer inte vara någon fara.
    Du är så mycket längre fram denna gången än förra gången du fick missfall.

Försök att släppa tankarna och var njut av semestern. 

Att du är rädd för att detta är för att du har varit med om det innan, men detta är ett annat barn och du är längre fram nu än vad du var då...

• Anonym (en mamma)
    Anonym (rädd) skrev 2014-02-22 12:35:40 följande:
    Tack! Det är just att det är lite längre fram som skrämmer mig. Vid förra missfallet hade jag lugnt kunnat genomföra resan. Jag hade lätta blödningar länge, några klumpar kom ut i duschen och sen hade jag i princip en vanlig mens fast med lite starkare värk. Jag vet inte riktigt hur ett missfall i vecka 15 går till och jag har inte hittat någon bra information, kanske för att det är ganska ovanligt? Det verkar som att det oftast handlar om att ett MA upptäcks vid en undersökning snarare än att de plötsligt får en störtblödning och i så fall lär det ju inte vara någon fara. Men tänk om det skulle hända helt plötsligt?
    Det är absolut mindre risk i vecka 15, det kommer inte vara någon fara och du kommer inte att få någon störtblödning.
    Du är orolig bara för att du har varit med om det innan det är jag säker på!
    Och tänk så här man kan blöda mycket innan det blir farligt! Trots att du inte ska behöva tänka så... Men den tanken kanske lugnar dig!
    Du kan vara helt lugn jag är säker på det!!!
Svar på tråden Rädd för att få missfall under semestern - peppa mig, tack!