• Miot

Alopeci

Hej!
    Har en dotter på 7 år som har fått alopeci, alltså fläckvis hårbortfall. Såg för några månader sedan att hårfästet i nacken krupit upp väldigt mycket. Tänkte inte så mycket mer på det utan jag trodde hon kanske typ gnuggat bort i sömnen eller så. Såg lite senare att hon har en kal fläck mitt på huvudet också, blev då ett doktorsbesök. Dom tog blodprover och allt såg bra ut, fick dock denna diagnosen.
    Känns Väldigt jobbigt då jag ser att hon tappar mer och mer för varje dag som går.
    Någon mer här inne som har barn med samma sjukdom?

• Svar på tråden Alopeci
  • Miot

Tack för era svar!

Alltid skönt att prata ta med andra som vet hur det är...

Min dotter har haft eksem sen dagen hon föddes iprincip. Doktorn sa att det kunde vara en utlösande faktor. Dessutom är hon ofta nervös och rädd för mycket, har sån personlighet. Tänkte på det du skrev beam82.

Tappade din dotter håret fläckvis Mother of 4? Eller åkte allt av ganska fort. Har hon något hår idag?

Tack för tipset Lady paraplyh, ska gå in där och kika!

• Miot

Jag hade vitiligo när jag var tonåring, i ansiktet mest. Min sambo har haft hårbortfall i sitt skägg. Tänk vad kroppen kan ställa till det.

Ja det där med att anmäla till försäkringsbolaget har vi tänkt vi ska göra. Tappar hon hela håret ska hon få en bra peruk!

Kan erkänna att jag själv trodde att de jag såg utan hår garanterat hade cancer innan detta hände...

Tack Honeyprim för länken. Alltid skönt att prata med andra som vet hur det är.

Svar på tråden Alopeci