• Jkpg Deluxe

Prickig å "galen"... :/

Hej!

Det syns kanske inte så bra på bilden som jag hade önskat, men sonen får då och då massa plitor i hela ansiktet, ofta hudfärgade men nu senast mer rödaktiga och i samband med det blir han även på världens hemskaste humör!!!! :( 

VAD kan det vara?? Kan inte få bort tanken på allergi av något slag trots att alla tester är negativa... Han mår verkligen inte bra när han blir sånhär i ansiktet (får det även lite här och var över hela kroppen men syns ju mest i ansiktet!)....

• Svar på tråden Prickig å "galen"... :/
  • Lady Paraplyh

Det kanske är mollusker?

• cosinus

Barn kan ju vara allergiska trots negativa prov.

Har ni fått något mot utslagen? När sonen var 2 år var han helt prickig den sommaren och läkaren sa klockren allergisk reaktion men kunde ju inte säga mot vad. Vi fick tavegyl att ge vid behov och även kräm att smörja på.

Det var alltid värst på somrarna så förmodligen något som korsade med pollen. På hösten blev utslagen bättre men inte bra och tillslut lyckades vi förstå att det var ägg han reagerade på trots negativt på både blod och pricktest. Jag hade även mina misstankar mot fisk men lyckades inte helt bevisa det.

Iaf så vid 7 års ålder testades han ingen eftersom han mått dåligt av nötter. Nu äter han sen några år ägg igen utan problem men nu fick han utslag på blodproven på torsk, ägg, nötter och mandel. Väldigt låga värden på allt men jag tänker att jag nog hade rätt i min magkänsla mot fisken där när han var liten.

Svar på tråden Prickig å "galen"... :/