• jagsaknarnamn

Massa vitt i underlivet

Jag har en massa vitt i underlivet. Jag tror att det kallas för segma men vet inte riktigt varför man har det. Jag överdriver inte när jag säger att jag ibland har fullt av det där nere. Från början var det inget stort problem, utan problemet började när jag blev tillsammans med min pojkvän.

Varje gång jag är med honom försöker jag alltid att springa in på toan då och då ifall vi nu skulle få för oss att göra något intimt. Jag skäms så mycket och försöker skrapa bort allting när jag är där inne, men det är rätt svårt att få med allt utan att skada sig själv. I början lyckades jag ganska bra, men nu åker kläderna av ibland utan att jag har varit inne på toaletten innan. De gångerna känner jag mig jätteobekväm. Första gången det var så och han gick ner på mig frågade han förvånat vad allt det vita var för något. Jag svarade att tjejer får sånt ibland. Han såg äcklat på det och sa att han inte kände för att slicka just nu. Han har gått ner på mig flera gånger efter det och pillat bort all segma innan han har börjat slicka. De här två grejerna fick mig att känna mig så äcklig och osäker. Det värsta var nu senaste gången. Han gick ner på mig och granskade mitt underliv, sen frågade han lite obekvämt om jag brukar tvätta mig där nere. Jag svarade ärligt att jag gör det ungefär en gång varje dag. Han sa då till mig att det var lite konstigt, för sånt där vitt kunde han få innanför förhuden om han varit lite slarvig och inte duschat på några dagar. Just den dagen hade jag duschat precis innan jag åkte till honom.

Om jag tvättar bort allt tar det inte mer än en timme innan det är tillbaka igen. Jag har googlat för att se om man kan ta bort det på något sätt, men inte hittat någon bra lösning som funkar. Jag vill inte känna mig såhär äcklig och osäker inför min pojkvän. Han säger att det är okej att jag har segma, men jag ser att han blir äcklad av det. Någon som har något bra tips på hur jag kan bli av med det?

• Svar på tråden Massa vitt i underlivet
  • Frontline

Släng upp en bild så kan vi analysera det :P

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • lindaha

Sådär ska det inte vara om allt står rätt till i ditt underliv. Jag tycker att det låter som om du har svamp.

• jagsaknarnamn
    Anonym (i) skrev 2014-02-22 23:06:04 följande:
    Låter som svamp?
    Men jag har behandlat mot svamp flera gånger utan förbättring...
  • Haskel

Detta har troligtvis att göra med överaktiva talgkörtlar. Du gör allt för att tvätta bort det, och ditt underliv försöker hålla en lagom fet yta. Jag tror tyvärr att du måste lugna dig med tvättandet och skrapandet, vilket retar huden. Lät det vara någon dag, och tvätta dig sedan enbart med ljummet vatten, högst en gång om dagen.

• jagsaknarnamn
    Haskel skrev 2014-02-22 23:11:34 följande:
    Detta har troligtvis att göra med överaktiva talgkörtlar. Du gör allt för att tvätta bort det, och ditt underliv försöker hålla en lagom fet yta. Jag tror tyvärr att du måste lugna dig med tvättandet och skrapandet, vilket retar huden. Lät det vara någon dag, och tvätta dig sedan enbart med ljummet vatten, högst en gång om dagen.
    Nej det är inte alls så. Jag träffar inte min kille superofta privat, max en gång i veckan. Då kan jag skrapa, annars tvättar jag bara med ljummet vatten där max en gång om dagen. Så problemet ligger inte där heller :/
  • karet

Gå till UM eller din kvinnomottagning och be om hjälp. De har sett allt och lite till ovh garanterat hjälpa dig.

• Haskel
    jagsaknarnamn skrev 2014-02-22 23:17:09 följande:
    Nej det är inte alls så. Jag träffar inte min kille superofta privat, max en gång i veckan. Då kan jag skrapa, annars tvättar jag bara med ljummet vatten där max en gång om dagen. Så problemet ligger inte där heller :/
    Tyvärr måste jag då råda dig att gå till gyn. Smegma är inte ovanligt och inget som enbart killar kan få. Det beror på obalans i underlivet. Det finns dock mycket salvor, och annat som motverkar det.

Ett tips kan i och för vara att prova smörja lite med filmjölk/yoghurt morgon och kväll först. Det kan räta till bakteriekulturen i slidan vilket kan hjälpa.
  • Anonym (...)
    jagsaknarnamn skrev 2014-02-22 23:08:56 följande:
    Men jag har behandlat mot svamp flera gånger utan förbättring...

Jag hade likadant, det låter som svamp. För mig fungerar inte receptfria läkemedel, utan måste göra en gynundersäkning och sedan få recept- en gång i månaden. :/ flucozanol (eller hur det nu stavas) är det enda som fungerat för mig, de har nyligen blivit receptfritt!! Gå till aåoteket och prova det :)
  • Anonym (vet hur det känns.)

Har precis som dig. Började som flytningar innan mens.. Vitt tjockt kladd. Har det så ännu, 18år senare.

Jag spolar upp vatten i slidan när jag duschar o har aldrig "spontan6" Då spolas kladdet bort o förblir borta några timmar. Enda.sättet.att.slippa.kladd.....

Gyn säger allt är nornalt och ser fint ut.

Och svamp har jag haft men det ter sig som klåda.

min man tycker det skulle vara sexigt om jag gick utan trosor,,, men med mitt kladd kommer detta aldrig ske.

• Lindsey Egot the only one

Tvätta och smörj underlivet med rapsolja eftersom det inte luktar. Då kan det inte fastna.

• Zoja

Gå till en gynekolog! Det kan vara svamp eller obalans som behöver behandlas, med eventuellt receptbelagd medicin.

• Cgm

Köp ekologisk kokosolja i mataffären kung markatta eller rene Voltaire. Tvätta med oljan som om de vore tvål och använd ljummet vatten. Har exakt samma som du och det är det enda som hjälpt mig. Tvål är ju från början gjort på fett om du tycker det låter underligt. Ja använder kokosolja till allt numer funkar även suveränt för att ta bort vattenfast eyeliner och mascara. Kokosoljan hjälper mot inprincip allt och lite till googla lite så hittar du enormt mycket. Men använd helst inte fingrarna i burken utan ta en ren tesked varje gång så de inte hamnar smuts/bakterier i burken i onödan. :) hoppas du blir lika hjälpt som ja. Försök dra ner på ditt socker intag också kan hjälpa.

Svar på tråden Massa vitt i underlivet