• Anonym (M.L.)

Ni som varit ihop i över 4 år - hur ofta har ni lust och har sex?

Vi har varit tillsammans i 4 år och vardagens trötthet gör sig ofta påmind för oss. Höga krav på jobbet, nytt jobb, flytt, ohälsa ( äter antidepressiva) m.m. Vi behöver "skapa" mysig stämning ofta, för att få till det. Ibland har det gått två månader emellan och ibland 1 ggr i veckan. I början va det så klart oftare. Kommentera gärna era svar! Hur ofta har ni lust innan dessa gånger? Eller får ni lust när ni väl sätter fart? Eventuella hälsobesvär?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som varit ihop i över 4 år - hur ofta har ni lust och har sex?
  • Anonym (Maja)

Just nu 2-3 ggr i månaden men vi har en 2åring och jag är gravid i v 36 med foglossning så sex är inte prio för mig alls!

• Anonym (fru)

Olika ibland varje dag men ibland kanske det gå närmre 1,5 vecka.
    varit tillsammans i över 12 år

• Fröken Njuta

Vi har sex flera gånger per vecka. Ibland är det rutinsex och ibland hettar det till mer.

• Anonym (1-3gr)

Mitt alternativ fanns inte med. Vi har varit tillsammans snart 8 år. Har 4 barn tillsammans och har sex ca 1-3gr i veckan. 

• Anonym (Tappar lusten om jag låter den va)

Ca 2-3 gånger i veckan kanske om man slår ut ett medel över månaden. Jag röstade inte, fanns inte ett sånt alternativ. Och vad jag tror: man skapar lust genom att "bara" göra det. Man blir trött och lat med åren, men så länge det inte är så att man verkligen INTE vill eller inte tänker på sin man, så tror jag man liksom kan kickstarta sig själv.

• Anonym (Elina)

Vårt alternativ fanns inte.

Vi har sex 2 gånger i veckan och har 4 barn men det funkar ändå. Sex med min man är underbart.

• Anonym (..)

2-3 ggr i veckan, 4½ år tillsammans, inga barn. Jag vill oftare men vi ligger i princip på hans lustnivå.

• Anonym (..)
    Anonym (..) skrev 2014-02-23 09:43:16 följande:
    2-3 ggr i veckan, 4½ år tillsammans, inga barn. Jag vill oftare men vi ligger i princip på hans lustnivå.
    kan påpeka att jag inte röstade, fanns inget lämpligt alternativ.
  • Anonym (....)

Ett par gånger i veckan nu. Vi har varit ihop i nästan tio år. 
    Efter att jag blev sjuk för ett par år sedan har vi minskat rejält. 

• Flisan79

Varit tillsammans 16 år och som minst brukar det bli en ggr/v. Bättre perioder runt 2-3 ggr/v.

Vi har tre barn under 7 år och min man lider av dep och ångest och äter antidepp. Även vi har stressiga jobbsituationer just nu.

Svar på tråden Ni som varit ihop i över 4 år - hur ofta har ni lust och har sex?