Inlägg från: Anonym (Been there) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Been there)

Fast i Dolcontin?

Tycker fortf det är lustigt att folk blir förvånade över avtändningarna på morfin tabletter.. Men diskuterar man heroin är det ingen som reagerar, det vet ju alla, att den avtändn. är hemsk.

Jag har slutat med dolc och heroin och det var i princip ingen skillnad. Det är opiater båda 2 och man ska vara försiktig som fan. Lömska tabletter! Opiater är en hemsk drog..

• Anonym (Been there)
    joana050711 skrev 2014-05-16 13:26:25 följande:

ja de är konstigt att folk reagerar på det. Jag höll på mkt med heroin men gick sen över på dolcontin och fentanyl mest för då visste jag alltid va jag fick.

Med heroin va d alltid en "överaskning" o avisen är precis lika vedervärdig på heroin som andra morfinpreparat.

Fins ju tom mirfin som anses starkare än heroin. Tex fentanyl som är 100gr starkare.
    Yes.. Samma här. Gick över till dolk o fentanyl IV av samma anledning.

Opiater är skitfarluga. Pga att ruset inte är så jävla kraftigt, man tycker man har koll..

I mitt fall testade jag heroin IV och vart jävligt besviken.. Vad fan va grejen med det, näää. Så jag mitt klantarsle testar igen.. O igen..för att sen va fast i nått jag egentligen inte tyckte va så jävla bra.. Till en början.. Men sen va d ett helvete å ta sig ur de ist..
  • Anonym (Been there)
    joana050711 skrev 2014-05-18 11:15:48 följande:

ja samma här, och det att opiater går ur fort medans opioider sitter längre.

tillslut jagar man inte rus utan att inte bli "sjuk".

och nu har de gått åtta månader utan (förutom min sub men känner ju inget på der) o även att ja vill till 110% så är de en sorg, man sörjer sin "stora kärlek" & "vännen som alltid får en må bra" men saknaden blir mindre o mindre m tiden!!
    Jo det är jobbigt.. Slutade helt gick en sub nedtrappning bara då jag inte vill vara beroende av nånting.. Mår jävligt bra lever i programmet / NA och är jävligt tacksam att inte ha känslan att behöva använda..

Men ibland kommer det dagar som jag saknar heroinet väldigt mkt.. Eller bara snorta en oxy vadomhelst... Det är som en pusselbit som fattas och som aldrig kan ersättas.
Svar på tråden Fast i Dolcontin?