• Kakan73

Gå vidare el stå ut?

Hej, jag har redan efter ett år börjat tvivla att jag vill fortsätta livet med min sambo.. Pga vi inte har ngt sexliv :( Han har haft ett tidigare förhållande i 10 år ihop med en psykisk sjuk kvinna. Som har påverkat honom på alla sätt.. Han hade inte haft 6 på flera år då vi träffades. Och lusten finns inte där.

Jag vill leva i ett förhållande där åtrå och attraktion finns! Jag vill ha ett sexliv som fungerar! Annars trivs vi fint tillsammans! Men.. Det är ju just detta! Vad ska jag göra!?!??!

• Svar på tråden Gå vidare el stå ut?
  • traveler
    Kakan73 skrev 2014-02-23 15:10:34 följande:
    Hej, jag har redan efter ett år börjat tvivla att jag vill fortsätta livet med min sambo.. Pga vi inte har ngt sexliv :( Han har haft ett tidigare förhållande i 10 år ihop med en psykisk sjuk kvinna. Som har påverkat honom på alla sätt.. Han hade inte haft 6 på flera år då vi träffades. Och lusten finns inte där. Jag vill leva i ett förhållande där åtrå och attraktion finns! Jag vill ha ett sexliv som fungerar! Annars trivs vi fint tillsammans! Men.. Det är ju just detta! Vad ska jag göra!?!??!
    Eftersom ni inte har varit tillsammans så länge så tycker jag att du ska lämna honom innan ni tar förhållandet till en högre nivå. Då brukar det nämligen vara svårare att separera pga olika saker. I början ska det ju kännas bra
  • HäckHäxan

Du har ju egentligen svaret, du vet vad du vill ha i en relation och det kan du inte få med denna mannen. Bättre att bryta nu än om 5 år tänker jag då.

Canis meus id comedit
  • Martinetto

Man attraheras av de goda sidorna hos sin partner men det är de dåliga du måste bestämma dig för att kunna leva med. Man kan aldrig begära att den andra ändrar sig.

Vad jag kan se så mår du inte bra av ett förhållande utan sex, lyssna på dig själv och gör det rätta, bryt upp. Ni kan kanske fortfarande vara vänner även om ni inte delar ekonomi?

Var själv i ett förhållande som blev ett "vitt" äktenskap och för mig var det oerhört destruktivt.

• Kakan73

Tack för era svar!! Ja det lutar ju åt detta beslut.. Han ska gå och prata med en terapeut men att jag vill ändå inte vänta på att han ska finna sin lust.. Attraktionen finns ivf inte.. Det är ganska så tungt då jag verkligen satsade men jag kan inte hjälpa honom att må bra på det sexuella planet tyvärr. Vi har inga barn ngn av oss, och det var ytterligare en sak som gjorde att jag verkligen trodde på oss.. Men jag får ta nya tag och leta efter mitt livs man då jag hoppas att någonstans finns han! Eller vad tror ni?! Ska man inte leva och må bra utan diverse "jag klarar mig utan sex, pussar, hålla handen etc Vet att det finns så många som lever utan just det där mysiga.

Det är det bästa i mitt förhållande! Men tyvärr räcker det inte... :(

• traveler
    Kakan73 skrev 2014-02-24 08:52:10 följande:
    Tack för era svar!! Ja det lutar ju åt detta beslut.. Han ska gå och prata med en terapeut men att jag vill ändå inte vänta på att han ska finna sin lust.. Attraktionen finns ivf inte.. Det är ganska så tungt då jag verkligen satsade men jag kan inte hjälpa honom att må bra på det sexuella planet tyvärr. Vi har inga barn ngn av oss, och det var ytterligare en sak som gjorde att jag verkligen trodde på oss.. Men jag får ta nya tag och leta efter mitt livs man då jag hoppas att någonstans finns han! Eller vad tror ni?! Ska man inte leva och må bra utan diverse "jag klarar mig utan sex, pussar, hålla handen etc Vet att det finns så många som lever utan just det där mysiga.

Det är det bästa i mitt förhållande! Men tyvärr räcker det inte... :(

Du träffar säkert någon ny. Du verkar vara en seriös tjej. Lycka till
  • Kakan73

Tack så mycket! :) Ja jag är seriös och om det nu går så vill jag ha barn och som läget är nu så fungerar det ju inte med sexlivet så... 

• Kakan73

Hej igen! Nu har vi pratat ut och vi är överens :) Vi kommer att forts bo ihop så länge tills jag finner en ny lgh och ett heltidsjobb..vi är ju fina vänner, så ngn större skillnad blir det inte att bo ihop. Tack igen för råden ;) Livet går vidare och jag mår bra över att blicka framåt! /Carina

• traveler
    Kakan73 skrev 2014-02-28 10:02:50 följande:
    Hej igen! Nu har vi pratat ut och vi är överens :) Vi kommer att forts bo ihop så länge tills jag finner en ny lgh och ett heltidsjobb..vi är ju fina vänner, så ngn större skillnad blir det inte att bo ihop. Tack igen för råden ;) Livet går vidare och jag mår bra över att blicka framåt! /Carina

Skönt att du kommit till insikt:)
Svar på tråden Gå vidare el stå ut?