• Indiansommar

Vågar man köpa biljett av någon annan än Ticnet?

Hur seriösa är tex biljett24.se och biljettshop.se? Vi fick inga bra biljetter till Håkan Hellström och ser på blocket att dessa säljer bra biljetter, men vågar man köpa? Man har ju hört så mycket om folk som köpt biljetter så och sedan när de väl kommer till konserten så gäller inte biljetterna. Det vill man ju inte råka ut för!! Någon som har handlat av dessa bolag och vet om de är och lita på? Jag brukar av princip aldrig köpa biljetter av andra än de officiella säljställena, men ska man våga göra ett undantag?

• Svar på tråden Vågar man köpa biljett av någon annan än Ticnet?
  • LillGris

Jag hade inte köpt andrahands-biljetter, om jag inte var beredd att "avvara" pengarna. Dvs, jag hade inte litat på att jag fick vad jag betalade för.

• Indiansommar

Vet faktiskt inte vart de får sina biljetter ifrån? Läste någonstans att ticknet inte sålde gruppbiljetter till detta evenemang så är det fler biljettaktörer eller någon som vet?

• LillGris
    Indiansommar skrev 2014-02-23 21:31:35 följande:
    Vet faktiskt inte vart de får sina biljetter ifrån? Läste någonstans att ticknet inte sålde gruppbiljetter till detta evenemang så är det fler biljettaktörer eller någon som vet?

Jag vet inte, men jag tror de har en jävla massa folk som bokar biljetter när de släpps, och sen säljer de alla biletter de får tag på på sin hemsida.

Ett otyg är det. Fanns inte sånt hade man ju haft en sportslig chans att få tag på biljetter.
  • Ettantian

Jag har kollat på biljetter24 dem säljer ståplatser för 1195:- dubbelt så dyra som de ticnet sålde.. Jag ringde ticnet och dem sa att det tyvärr är vanligt att andra företag lyckas köpa på sig biljetter och sen sälja för de dubbla! Trist :(

• DandelionDust
    Ettantian skrev 2014-02-23 21:43:55 följande:
    Jag har kollat på biljetter24 dem säljer ståplatser för 1195:- dubbelt så dyra som de ticnet sålde.. Jag ringde ticnet och dem sa att det tyvärr är vanligt att andra företag lyckas köpa på sig biljetter och sen sälja för de dubbla! Trist :(
    Det där är verkligen jättetrist. Det bästa vore om folk slutade köpa biljetter till överpriser på sådana ställen, då skulle problemet försvinna med en gång.

Eller om ticnet endast sålde personliga biljetter med namn och ev. personnummer.

• Indiansommar

Personliga biljetter hade varit toppen! Och att man bara kan byta dem i kassan på evenemanget typ om man skulle få förhinder att gå. 

Gick in på Ticknet och de har öppnat upp sektion ÄÖ nu med och fick biljetter på rad 7 :) 

Svar på tråden Vågar man köpa biljett av någon annan än Ticnet?