När skiftarbetet sliter....
Hej.
Min man har nu i ett halvår arbetat två-skift. Detta var enda alternativet för att han skulle få den tjänst han nu har.
Det innebär att han varannan vecka arbetar 06-15 och veckan efter 15-23.30.
Detta innebär ju att jag är ensam med barnen (tre st pojkar 4, 7 och 8 år) varannan vecka.
Vi har gjort så att hans tidiga veckor så lämnar jag senare till dagis och skola och hans sena veckor börjar jag tidigt för att kunna minska barnens tider i barnomsorgen.
Dock innebär det att hans sena veckor ser vi inte varandra alls.
Som grädde på moset så tränar han, så hans tidiga veckor då jag tycker att han kanske skulle prioritera att umgås med oss så tränar han tre dagar i veckan. Vilket innebär att jag blir ensam med barnen de kvällarna oxå.
Krass sett så har jag barnen ensam (förutom att han hämtar dem de tidiga veckorna) 16 dagar per månad. Sen tillkommer givetvis matcher och så på helgerna.
De kvällar han är hemma så är han så trött att han somnar i soffan vilket medför att jag åter sitter ensam.....
Jag känner mig oerhört undanskuffad och det känns som om tiden vi får tillsammans inte betyder något för honom eftersom han då somnar eller tränar.
Tyvärr har jag börjat tänka tankar så som att jag ändå är ensam då kan jag lika gärna vara ensamstående. För det är så det känns just nu.
Jag vill inte ta bort hans träning heller (egentligen) för den får honom att må bra.
Så har ni några förslag. Vad ska jag göra.
Han tycker redan att jag är så arg och tråkig hela tiden vilket inte hjälper situationen.
Att dessutom ha en trotsande (läs skrikande, bråkande) 4-åring, kaxig 7-åring och lat 8-åring hjälper inte direkt familjefriden.
Behöver akut hjälp nu!!!