Abort vecka 16
Jag är gravid i vecka 16, (15+1), och jag mår så fruktansvärt dåligt psykiskt. Jag lider av bipolär sjukdom och har ju fått sluta med all medicin när jag blev gravid. Nu går jag ständigt i tankar på att skada mig själv. Jag förmår mig inte att äta, jag kan inte sova, jag bara gråter. Jag har ett barn sen innan. Vilket jag heller inte kan ta hand om just nu.
Har bett psykiatrin om både medicinering och en samtalskontakt. Men dom nekar medicin pga graviditeten och med samtalskontakt påstår dom att det är kö. Jag har väntat sen tre månader tillbaka nu, jag har lagt in mig en gång för att få hjälp. Men ingenting händer.
Situationen är ohållbar. Helt klart. Jag har börjat fundera lite svagt på abort. Jag känner mig nästan tvingad till det. Så att jag kan börja medicinera igen. Så att jag kan börja leva. Men samtidigt.. Det är ett foster.. Jag känner rörelser, jag har varit på ultraljud och sett den lilla sprattla och vinka.
Jag vet varken ut eller in. Jag skriker på hjälp men jag blir inte hörd. Gör jag abort så förlorar jag ett barn. Gör jag det inte så förlorar jag mig själv känns det som.