Inlägg från: Anonym (Ensam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ensam)

Hur blev det för er relation efter aborten?

Jag undrar hur det blev för er som par efter aborten? Jag ska göra abort på Fredag och är ledsen över det hade gärna behållt men min sambo vill inte. Just nu har jag svårt att se att vår relation kommer fortsätta efter detta, jag känner inte att jag får nått stöd av min sambo eller nån förståelse över hur jag mår. Hans liv går vidare och han går ut och festar varje helg medans jag ligger hemma och har alla tankar och hormoner i kroppen. Jag har svårt att vara min sambo nära just nu, vill helst bara vara ensam, samtidigt som jag önskar att min sambo visade nån form av förståelse för mina känslor.

• Svar på tråden Hur blev det för er relation efter aborten?
  • Anonym (Ensam)

[quote=72601788][quote-nick]Anonym (x) skrev 2014-02-24 18:23:48 följande:[/quote-nick]Har du funderat på att behålla barnet och dumpa killen?[/quote

Ja fet har jag tänkt men vill inte utsätta barnet för att inte vara önskat av sin far. Jag vet att min sambo skulle ta upp det varje gång vi bråkar eller om det är nått jobbigt med barnet dessutom kommer han inte hjälpa till med bebisen. Vi har 2 barn sen innan och han umgås aldrig med dem. Är mer som ligger bakom vår dåliga relation än aborten men den utlöste min brist på respekt och kärlek till min sambo

• Anonym (Ensam)

Gjorde aborten i fredags, det blev kirurgiskt och det gick bra. Känns hemsk och tomt att ha gjort det men det var ändå det bästa. Jag har fått sett min sambos Sanna sida. Det enda han har gjort är att hota att lämna mig om jag inte gör aborten, och tjata varje dag om när jag ska göra det! I fredags åkte jag ensam till kliniken och åkte hem ensam. Han kom hem sent den kvällen när jag redan lagt mig. Idag frågade han om det är klart, han frågade inte ens hur jag mådde. Idag var han glad och ville skjutsa mig och barnen på en aktivitet vi skulle på och ville bjuda på mat. Nej tack sa jag och gick. Jag är besviken på hans beteende mot mig och hans brist på empati. Jag kan inte känna kärlek till han just nu och har svårt att se hur den här familjen ska kunna fortsätta när jag bara är bitter och ledsen. Just nu vill jag bara bara vara ensam ett tag men vet inte hur jag ska ta upp det med han.

Svar på tråden Hur blev det för er relation efter aborten?