Inlägg från: Anonym (tokig mage) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tokig mage)

Hur bajsar du?

Jag har inte IBS men jag har en mage som verkar leva sitt egna liv så jag kan förstå att det är jobbigt. Däremot så har jag numer valt att acceptera att min mage inte är som alla andras och försöker att inte skämmas över att jag behöver gå oftare än alla andra. 

Nu är det inte så att jag skriker ut att "nu är det dags för mig att rusa på toa" men om man åker iväg med flera stycken på en liten resa så har jag ibland valt att förklara mig (vilket säkerligen är onödigt, men känns av någon anledning lite bättre) att min mage är som den är. Inte mer med det.

Mina frågor är:

1. Hur ofta bajsar du och vilken tid på dygnet? 
    Det här kan variera. Men oftast blir det minst 2-3 ggr per dag, morgon, på dagen och eventuellt på kvällen. Ofta är det dessutom någon gång ytterligare. Däremot så har jag som du TS att jag kan behöva gå strax efter att jag redan varit på toaletten då magen verkar ha vaknat till liv så att säga...

2. På vilket sätt känner du dig bajsnödig? Bubblar det till, får det ont, trycker det bara på?
    Även här är det olika, men oftast så känner jag att det "trycker på" och att det vore bra att gå snart. 

3. Hur länge kan du hålla dig? (antar att man inte mätt tiden tills dess att man bajsar på sig, men under hur lång tid är bajsnödigheten hanterbar)
    Inte särskilt länge faktiskt, ibland så får jag så att jag måste springa i princip direkt medan jag i andra fall klarar mig någon timme. Men jag skulle inte kunna hålla mig en hel dag och absolut inte flera. 

4. Kan du, liksom typ alla jag känner, bara stiga upp på morgonen, ta med sig kaffe i en take away-mugg och sätta sig på bussen på väg till jobbet och inte bekymra dig över att behöva gå på toa?

Nej
Svar på tråden Hur bajsar du?