• Fia 28

Hur bajsar du?

Anonym (..) skrev 2014-02-25 11:04:06 följande:
    Jag bajsar en till två gånger i veckan. är jag onormal?
    Normalt är väl allt från 3 gånger om dagen till 2 gånger i veckan. Det är extremt individuellt och har du inge bekymmer av att gå så sällan så är det inga problem.
  • Fia 28

1. Hur ofta bajsar du och vilken tid på dygnet?
    2-3 gånger om dagen. Oftast första gången runt en timme efter morgonkaffet och sen en gång till på kvällen efter maten. Går jag inte på wc på hela dagen = förstoppning.

2. På vilket sätt känner du dig bajsnödig? Bubblar det till, får det ont, trycker det bara på?
    Bubblar och gör ont om jag ätit något opassligt, annars bara trycker på.

3. Hur länge kan du hålla dig?
    Inte särskilt länge utan att bli sjuk i magen. Blir gasig om jag håller mej så enklast är att gå direkt. Men nog kan jag hålla mej några timmar om jag måste.

4. Kan du, liksom typ alla jag känner, bara stiga upp på morgonen, ta med sig kaffe i en take away-mugg och sätta sig på bussen på väg till jobbet och inte bekymra dig över att behöva gå på toa?
    Kaffet dricks alltid hemma på morgonen, men om jag ville ta med mej så skulle det nog inte vara några problem.

Om kaffet har så stor effekt på dej så borde du ju försöka sluta. Visst du kommer få huvudvärk en tid i början, men är det inte värt det om magen blir bättre?

Svar på tråden Hur bajsar du?