Inlägg från: Anonym (Lena) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lena)

Hur bajsar du?

Jag har inte IBS. Kollade för glutenintolerans när sonen fick diagnosen men är inte det heller. Boken av Ann Fernholm är riktigt bra och hon kan ämnet.

phillipha skrev 2014-02-25 02:36:32 följande:
    Jag rekommenderar dig att läsa boken "Ett sötare blod" av Ann Fernholm. Hon skriver om kost och hälsa och hur socker påverkar oss människor. Hon tar upp mycket kring ibs! Finns som ljudbok på storytel. (pma mig om du vill ha en gratisbok där!)
    Jag vaknar och inom tio minuter måste jag gå på toa, ganska mjukt och lämnar ränder i toan men inte diarre. Gör inte ont men trycker på rejält. Kan sedan efter frukost behöva gå en gång till. Men mår i huvudsak bra resten av dagen om jag inte äter olämpliga matvaror. Andra delar av dagen har jag jättesvårt att bajsa, även om det trycker på, är verkligen stenhård, så att det är lätt på morgonen är underbart. Jag äter mindre och mindre bröd och vete, tack vara sonens glutenintolerans och mår bra av det. Sedan har jag problem med gallan (massvis av stenar) så jag får undvika lite för mycket fett, gurka och ägg (även grönsallad!?!). När jag missköter mig där så är det verkligen rejäl magknip och trettio minuters sprutlackering av toastolen, inte kul på restaurang eller hemma hos andra. Men jag vet det är pga gallbesvär och kan äta vad som helst, bara med måtta.
Svar på tråden Hur bajsar du?