Hur bajsar du?
1. Hur ofta bajsar du och vilken tid på dygnet?
Typ en gång om dagen, ibland två. Oftast morgon/förmiddag om magen får bestämma själv.
2. På vilket sätt känner du dig bajsnödig? Bubblar det till, får det ont, trycker det bara på?
Det trycker väl på. Ibland kan jag få ont i nedre delen av magen, känns som uppblåst och lite bubbligt (som just nu).
3. Hur länge kan du hålla dig? (antar att man inte mätt tiden tills dess att man bajsar på sig, men under hur lång tid är bajsnödigheten hanterbar)
Ett par dagar, men det blir rätt jobbigt tredje dagen. Om jag inte har tillgång till en "trygg" toalett låser sig magen och det är inga problem att hålla sig.
4. Kan du, liksom typ alla jag känner, bara stiga upp på morgonen, ta med sig kaffe i en take away-mugg och sätta sig på bussen på väg till jobbet och inte bekymra dig över att behöva gå på toa?
Ja. Fast ibland (som idag) hade jag nog gärna fått det gjort innan jag åkte iväg på morgonen men det hann jag inte, så då kan jag utan problem hålla mig till i eftermiddag/kväll (även om det är obekvämt eftersom magen känns uppblåst idag).