Vet inte vart mitt barn bor
Hej!
Det är så att jag har min son varannan vecka.
Mitt ex bor mellan sin nuvarande och hemma. Vårt barn och deras barn har aldrig en stadig punkt att kalla hem.
Rätt som det är så är dom utslängda från huset som dom bor i med denna man. Och dom bor hemma i sin lägenhet någon vecka.
Sen flyttar dom tillbaka till huset igen nästa vecka och så går det ett tag. Rätt som det är så säger hon, "nu har vi blivit utslängda igen". För att dom bara bråkar..
Det är nu tredje gången. Om inte fler. Senaste hände för 2 veckor sen. "Nu har vi blivit utslängda, Och det går inte, vi kan inte bo där, vi ska bo här nu (i lägenheten). Det säger hon när barnen är i samma rum.
Hon har anmält honom för verbal misshandel tidigare. Hon fick stöttning av soc och kvinnojouren.
Dom flyttade där ifrån och efter några månader så flyttade dom tillbaka till honom igen och hon gjorde ingen polisanmälan även om hon vart uppmanad till det från kvinnojouren och soc.
När dom helt plötsligt flytta tillbaka så gjorde jag en anmälan till soc om oro kring min son. Men ingenting hände.
Hon sa till mig då. Att hon blivit psykiskt nertryckt länge. Han har sagt saker till vår son som "du vet att din mamma är dum i huvudet va?". Och andra elaka saker till honom om hans mamma när hon var på undervåningen.
Min son var då 4år. Nu är han 5 och fyller 6 efter sommaren.
Jag sitter maktlös och vet inte vart min son sover om nätterna. Nu fick jag reda på att dom ska sova där onsdag och torsdag och sen ska dom sova i lägenheten.
Att gå till soc verkar ingen idé. Det ger en konflikt mellan mig och modern. Och soc gör ingenting eftersom hon kommer neka allt. Hennes gubbe kommer såklart neka allt.
Vad är era tankar om detta? (Tacksam för svar). Behöver lite andras åsikter.