Inlägg från: ApanApansson |Visa alla inlägg
  • ApanApansson

Vad gör vi för fel med vår 11-månaders?

Läs lite om nära föräldraskap
    Ni gör inget fel alls, er son är uppenbarligen i mycket behov av er närhet och omtanke, det är inget som ska tränas eller tvingas bort då gör ni bara allt värre.
    Acceptera att situationen är som den är så brukar det kännas lättare, det kommer gå över! Han är fortfarande liten.

Föräldrar är snabba på att skryta om hur bra deras barn sover men det är verkligen inte så att alla 11 månaders sover hela nätter!
    Ju tryggare han känner sig med att ni är lyhörda för honom och finns där när han behöver er ju lugnare kommer han bli.

Han vaknar inte flera gånger på natten för att utstuderat vara elak mot er vilket jag tror att du egentligen vet också, något gör att han mått och mår dåligt/oroligt och han behöver er mer än någonsin nu. Varje gång han vaknar och gråter på natten försök att tänka "Något gör att han mår dåligt, han gör inte detta för att vara elak mot mig. Han är ledsen och gråter".

Vad du än gör försök inte att "ta striden" och "lära honom"!
    Hur skulle du känna om du var stum och helt plötsligt fick väldigt ont eller fick svår ångest, du börjar gråta för att förmedla att något är fel, trösta mig, hjälp mig! Men istället för att bli tröstat och hjälpt blir du undanstött och instäng i ett annat rum.
    Det kan vara bra att tänka på saker från andra perspektiv ibland.

• ApanApansson

Det är ju tyvärr omöjligt att veta på rak arm..
    Men att växa, lära, utvecklas och upptäcka den stora världen är ju nog så jobbigt både fysiskt (bla växtvärk) och psykiskt.

• ApanApansson
    NoCanDo skrev 2014-03-01 23:51:53 följande:
    de där är ju så individuellt! Min grabb har alltid sovit själv, vägrar att sova på något annat sätt...
    Det handlar ju om barn som vill sova med sina föräldrar, vill barnet sova själv ska det naturligtvis få det men om barnet vill sova med närheten så ska det inte nekas för att "barn ska sova i egen säng".
    Det handlar om att vara lyhörd mot vad barnet vill!
    Stupid is, as stupid does!
  • ApanApansson
    NoCanDo skrev 2014-03-02 00:17:38 följande:
    vet inte vart jag nämner något av dina påståenden eller varför du ens citerar det jag skriver...
    Du citerade Straws inlägg om varför 1 åringar ska behöva sova själv!?
    Stupid is, as stupid does!
Svar på tråden Vad gör vi för fel med vår 11-månaders?