Återflytt till Sverige 2014!
Hej bodde i Norge i 10 år och flyttade tillbaka till Sverige 2013, mitt bästa tips är att föra in alla pengar man har innan man skriver sig i Sverige , annars kan man åka på an djävla skatte smäll!
Hej bodde i Norge i 10 år och flyttade tillbaka till Sverige 2013, mitt bästa tips är att föra in alla pengar man har innan man skriver sig i Sverige , annars kan man åka på an djävla skatte smäll!
Jag skulle inte ha några pengar på något annat konto än i Sverige, bara föra över allt innan man skriver sig. Du måste altid deklarera för alla inkomster / pengar /ägodelar oavsett land. Annars kan man hamna riktigt i klistret!
Vi tjänade en del pengar på olika lägenhetsköp i Oslo, och hade vi inte fört över alla pengar innan vi skrev oss i Sverige hade vi varit tvungna att skatta 22% på alla pengar vi förde in. ( vilket hade blivit djävligt mycket pengar att ge ett land som man inte bott i på 10 år ) Vilket extremt många svenskar gör fel. Jag är 100% säker på detta. Men arbetar du och det bara gäller löner är det ju helt annan sak.