Hjälp!
Hej!
Jag tänkte höra med er som har den erfarenhet.
Hade en relation med en man i 4månader och det visade sig att jag blev med barn, trots med bara en äggstocke.
Något som jag inte trodde skulle ske så snabbt, då jag precis hade varit med om utomhavandeskap.
Under Nov-Dec s vart förhållande på is, då velade fram o tillbaka angående hur vi skulle göra, om vi skulle behålla det eller göra abort. Helt ärligt från min sida så har det aldrig funnits en tanke att ens göra abort.
Först och främst för att jag inte vill göra abort, för det andra jag tänker inte leka gud och för det tredje han visste redan från första början att om det skulle ske att jag blir gravid, inte för att man trodde det så skulle det icke finnas på kartan att jag gör abort.
Nu är jag snart i 4:e månaden och jag blev utslängd från hans hem början av januari och efter det har jag försökt nå honom och försökt prata med honom, inte för att jag vill ha honom tillbaka men för att planera hur vi skulle göra med faderskapet. Jag har skickat sms och ringt men får inget svar, tillslut fick jag svar efter 2veckor där jag skrev ett sms att han får jätte gärna stå som pappa på faderskapet, men inte har något vårdnad över barnen då jag har märkt att han inte bryr sig och är inte redo för att bli pappa.
Jag blev uppringd och vi pratade efter 2 veckor, men helt ärligt det samtalet led till ett o annat genom att smutskasta på varandra, så det ledde till ingenting, blev mer tjafs än att försöka göra ett avtal om barnen.
Efter all tjafs i januari så fick jag ett sms av honom att - jag tillåter inte att du tar barnen ifrån mig.
Jag har aldrig hotat honom att ta barnen ifrån honom, mest att han inte ska få vårdnaden.
Jag har tillomed sagt till honom att vi skriver på ett kontrakt där vi båda har vittne att barnen ska inte vara faderskaplös, hans namn ska finnas med att han är pappa.
Han har inte velat ha barnen och vill verkligen inte ha något med mig att göra, enligt honom så har jag hotat honom att behålla barnet för att han ska bli tvungen att betala underhåll.
Då känner jag lite så här, är det så att han INTE vill betala då kan han väl NEKA till att han är pappa.
Nu efter snart 2 månader och jag har försökt nå honom för att åtmintone träffa honom o försöka komma överens, så har det liksom inte riktigt gått. Många säger till mig att låta honom vara ifred och javisst kan jag göra det, men det är ändå i bakhuvud att han har hotat mig att göra mitt liv ett helvete när barnet kommer.
Då undrar jag hur funkar detta med faderskapet?
Får han automatiskt vårdnad om han skulle skriva på ett sådan papper, eller måste jag godkänna det?
Jag har nu inte haft kontakt med honom sedan 9 Februari och känner mer och mer för varje dag att inte ens ta upp kontakten med honom hur mycket jag än försöker tro att det finns något gott hos den människan.
Men som mina nära o kära säger kan han slänga ut mig utan några problem o sedan påstå efter 2 veckors tid att han har mått dåligt, så visar det bara tydligt och klart att han inte är kapabel eller ens mogen till att vara pappa.
Jätte tacksam för all svar!