Lånade ut pengar till min syster. Nu vill hon låna mer.....
Min lillasyster gjorde slut med sin kille efter flera år. Det var hon som valde att lämna honom. Jag lånade då ut 10.000 kr till min syster så hon skulle kunna betala alla småkrediter som hon gjorde och nu har hon bara privatskulden till mig och annat på nästan lika mycket.
Hon sa att hon inte skulle låna mer pengar förrän hon betalt tillbaka. Hon bor nu hemma hos en kompis och lever på soc.
I torsdags fick jag ett sms från henne om jag kunde låna ut pengar 1000 kr tills idag tisdag då hon skulle få pengar av soc. Hennes kompis hade redan bokat och betalt kryssningen men kompisen kunde inte ligga ute med de pengarna till tisdagen.
Jag sa nej även om min syster sa att jag skulle få tillbaka de pengarna inom kort. Hon blev skitsur och la på luren.
Nu fick jag veta att hon lyckats få 1000 kr av. av vår mormor mot att säga att hon skulle betala av på skulden till mig.
När jag nu ringde upp min syster påstår hon att fick pengarna av vår mormor för att göra något kul. Hon menar att vår mormor måste ha missförstått henne.
Min syster valde alltså att dra på kryssning istället för att betala av på sina skulder.
Sen även ljuga för att få pengar till det. Vår mormor har inte så mycket pengar heller.