Ingen känsel efter förlossning
Hej!
En liten undran.....
Jag födde barn för en månad sedan. Allt var normalt och jag brast endast lite på sidorna. Några få stygn lite här och var i blygdläpparna och något invändigt i slidan. Jag har haft ont i underlivet i ca tre veckor, men det börjar kännas ok nu.
Dock till mitt problem. Den första tiden kunde jag inte sköta magen. Jag kunde helt enkelt inte krysta eller aktivera några muskler i underlivet/rumpan. Nu går det ok, så det har blivit bättre. Men jag har ingen känsel i ringmuskel eller mellangård. Det känns bedövat. Normalt sett så känner man ju när man bajsar, man vet när man är färdig osv. Jag känner inte det. När jag torkar mig så känns det som att jag torkar en kroppsdel som är helt stum. Och det är först då jag upptäcker om jag har bajsat klart eller inte. ( Jag kan inte heller kontrollera gaser osv. Vilket gör att jag fiser ungefär lika okontrollerat som mitt lilla nyfödda barn....)
Detta känns inte så bra och jag är helt enkelt rädd för att det inte blir normalt igen...... Några tankar eller erfarenheter?
Vi har inte provat att ha sex ännu. Så den biten vet jag inte hur normal den känns. Jag är nog ärligt talat lite rädd för att bli besviken. Jag vet att det tar tid innan kroppen återhämtar sig efter en förlossning. Jag är än sålänge större än normalt - men det är ok. Det är mest det här med känseln som oroar mig. Det är även bedövat i nedre delen av slidan, dvs mot mellangården. Och det är jag rädd för att det kommer att påverka mitt sexliv negativt.
Tack för hjälpen på förhand!