• Koppkaka

Mest fängslande dokumentär från P3 Dokumentär?

Som rubriken lyder, vilken tycker du är den mest fängslande/intressanta/bästa dokumentären från P3 dokumentär? Jag har bara lyssnat på några få v de som finns och tycker det är så svårt att välja vilken man ska lyssna på, så jag tänkte man kanske kan få lite tips!

Leo
  • Svar på tråden Mest fängslande dokumentär från P3 Dokumentär?
  • mitthemligajag

Har lyssnat på alla, till och med dubbelt några av dem! En som satt sig ordentligt är södertäjleflickan! De va så gripande... Även den om barnläkaren tyckte jag var bra! Men just Södertälje flickan var så himla gripande

• vinmonster

jag tycker den om peter rätz var intressant.
    inte p3, men en p1 dokumentär jag verkligen rekommenderar är 'den fastspända flickan'. helt sjuk.

• Mollsans

gillar trustorhärvan, helikopterrånet och arlandarånet.....alla är helt fantastiska men dessa tre är liiite bättre än alla andra enligt mig. 

• The Fugly

Barnläkaren, verklighetens Lilja 4-ever och Diskoteksbranden satte spår i mig.

• Koppkaka

Är dokumentärerna från P1, P2 och P4 lika bra som de från P3? Lika fängslande och bra gjorda?

• The Fugly
    Koppkaka skrev 2014-03-17 14:06:41 följande:

Är dokumentärerna från P1, P2 och P4 lika bra som de från P3? Lika fängslande och bra gjorda?

Framförallt P4 är kortare och men jag tycker det är bra kvalitet och har hört riktigt bra saker på både P1 och P4. Dokumentärer på P2 har jag helt missat.
  • KillBill

Svenska Hackers och Klotterhärvan och muthärvan på SL är bägge MYCKET bra!

• KillBill

Gåtan Björkegren och Svenska kuppen mot scientologerna är också kanonbra!

• KillBill

En fantastisk dokumentär om missbruk är P1 dokumentären Mamma och Skruvmejslarna.

En annan bra P1 dokumentär är Kvinna hittad död vid badplats. Den är otroligt spännande och har vunnit priser. Jag rekommenderar den varmt.

Svar på tråden Mest fängslande dokumentär från P3 Dokumentär?