Lottis77 skrev 2014-02-26 10:16:11 följande:
Jag tycker att det har spårat ur totalt och att folk helt har tappat verklighetsuppfattningen. Utseendet är allt, hur insidan mår är ingen som verkar ta hänsyn till, trots att det handlar om en kombination av dessa två.
I min värld ser jag till helheten och har hittat min livsstil. För det är ju det som det går ut på: att hitta ett sätt att leva på som fungerar i längden. Jag vill ha en sund, stark kropp som är uppbyggd och underhållen av bra, naturliga råvaror, och som orkar med mitt ganska hektiska liv.
Alla dessa kortsiktiga lösningar, dieter och hetsträning som folk anammar i ett par månader, eller endast ett par veckor ibland, känns helt ofattbart obegripligt! Att bygga en frisk kropp är det viktigaste jobb vi kan göra, och det tar tid och eftertanke. Det finns inget färdigt koncept som passar alla, utan all måste hitta sin egen väg.
Grunden tror jag dock är densamma för de flesta: naturlig och ren mat utan tillsatser samt vardagsmotion och bra sömn. Tre enkla (men ack så tråkiga) grundstenar.
Kan man efterleva de här enkla stegen tror jag att kroppen mår bra och håller en vettig, hälsosam vikt, vilket i sin tur gör alla dieter meningslösa. För min egen del har det tagit lång tid att balansera detta, eftersom jag själv varit inne i de flesta dieter och ätstörningar. Min kropp har virrat hit och dit utan att veta vad som kommer härnäst, och det är först senaste året som jag märker att den säger "Nu, nu är jag med på tåget! Nu vågar jag lita på hjärnan igen!" och då stabiliserade sig det mesta; vikt, humör och jag började se resultat av min intensiva träning.
Åh men så himla bra och klokt skrivet. Är inne på samma spår som dig, en sund livsstil men det absolut viktigaste; att vara stolt över sig själv.
I en värld där vi inte skall behöva gå på stan och titta på tv som "lite större" och behöva höra; man måste vara smal för att vara snygg eller viceversa gå på stan och vara smal och få höra "tjejer ska ha något att ta i, kurvigt är bara sexigt".