• linamums

Operera inre blygdläpparna . Tips? Eller någon som gjort som kan berätta om det

Jaha idag var jag till läkaren för har bett om tid för vill operera mina inre blygdläppar som är kanske 3 cm utanför dom yttre . Fick iaf beviljat lätt så kommer nu operera inom 3 månader :) är 28 år . Någon som opererat sig och kan berätta hur resultatet var och om känseln efter å så ?

• Svar på tråden Operera inre blygdläpparna . Tips? Eller någon som gjort som kan berätta om det
  • Fjärilslarv

Jaghar opererat en utbuktning på min ena inre blygdläpp, gills det? =)

• bellskk

Har inte gjort det men har funderat länge på det så följer! Och ts du får gärna uppdatera om hur det går. Ska du göra det för att du har besvär? Jag drar mig för det mest pga sexuppehållet, rädd för att förlora känsel samt att jag inte har råd att bekosta det själv och vet inte om jag skulle få beviljat bekostat.

• linamums

Bellsk: jag gör det för att det båda är besvärligt och sen så är det ett plus att bli opererad för har aldrig nästan vågat visa mitt kön pågrund av detta . Hur långa är dina inre blydläppar då? Vad skulle en sån operation kosta om man bekostat själv ? Dom sa att kanske 10 % får lite annorlunda känsel eller ont efteråt . Men hon sa det oftast gick bra men som med alla operationer finns risker men jag tycker det känns bra å göra det och kommer bli mer bekväm med mitt underliv efter detta :)å så snabbt fick jag tid oxå inom tre månader

• linamums

Jag vände mig till gyn i stan bara så skicka dom en remiss till gyn i Falun så var ja dit idag och fick det beviljat och bekostat av landstinget

• bellskk
    linamums skrev 2014-02-25 20:08:23 följande:
    Bellsk: varför vill du operera då?

Har inte mätt så är inte helt hundra på hur långa de är (skulle uppskatta ca 2 cm) men jag får mycket besvär under sex med att jag upplever att de är i vägen och att det skaver, känns obekvämt i tajta byxor och trosor. Plus som för dig att jag inte ens vill titta där nere för att det känns så onormalt och känner mig allmänt osexig hela tiden.. 

Jag ska faktiskt kika runt lite och se vad de säger i vården här, kommer ihåg att jag frågade en BM en gång men hon hade inte så mycket koll och hänvisade mest till plastikkirurg.

Vad skönt att du fick en så snabb tid också! 

• linamums

Det är ju på falu sjukhus jag ska göra det . Kan vel inte spela nå. Roll att det inte är på en kirurgklinik. Dom gör vel bra jobb där oxå ?

• Fjärilslarv
    linamums skrev 2014-02-26 08:57:40 följande:
    Det är ju på falu sjukhus jag ska göra det . Kan vel inte spela nå. Roll att det inte är på en kirurgklinik. Dom gör vel bra jobb där oxå ?
    det är förmodligen på dagkirurgin, dvs gynetkologisk kirurgienhet eller liknande heter den, jag opererade mig där.
Svar på tråden Operera inre blygdläpparna . Tips? Eller någon som gjort som kan berätta om det