Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

Hur gör alla andra?

Vi har tre barn i åldern 0-6 år. Ingen av dem somnar själva. De två äldsta kan men vill ha sällskap och då känns det viktigt. De somnar rött snabbt. Längre än en halvtimme tar det inte. I er situation hade jag hellre försökt få till en dygnsförskjutning. Han sover ju sen dagsvila. I den åldern vaknade mina stora vid 06, sov middag en timma cirka efter lunch (runt 12-13-tiden) och så sova vid 19. Då funns det vuxentid kvar. Våra stora som idag är 6 respektive snart 5 nattas fortfarande tidigt (19-19.30).

• Flickan och kråkan
    PlumeriAn skrev 2014-02-26 08:46:56 följande:
    Det är skönt att läsa om er alla andra, att vi inte är "de enda". Så nu ikväll ska jag prova att lägga mig med honom i vår säng och mysa när det är dags att sova.

Jag glömde skriva att han även sover på förmiddagen men idag ska jag försöka med att han bara får sova till 15, om han somnar tidigt på dagen. 

Tack för att ni delar med er!
    Sover han två gånger på dagen så tror jag helt enkelt att ni får försona er med senare kvällar/nattning när han är så pass stor . Och att göra nattningen till n mysig stund tillsammans låter bra
Svar på tråden Hur gör alla andra?