Finns det någon läkare här som kan svara? fläck i synfältet..
Vet att jag borde gå till läkaren, men jag är livrädd för "dommen"
Allt började precis för ett år sedan nu, när jag och min familj låg sjuka i influensan.
Jag klarade inte av att äta eller knappt dricka under 3 dagar..märkte då att jag fick en rund grå-skuggad fläck i mitt synfält..tänkte inte så mycket på det och tänkte att det säkert hade något med inflensan att göra. Tiden har tickat på och jag lärde mig nog att leva med fläcken för jag har inte tänkt på det på bra länge nu. Tills för några veckor sedan när jag låg och läste i en bok för första gången på jätte länge och jag såg det så tydligt..började googla, skulle aldrig ha gjort det. Självklart kom resultat som tumör och cancer upp, speciellt när fläcken inte rör sig utan följer med blicken.. och jag fick min största hjärtklappning någonsin.
Grejen är även det att när jag kommer ut i starkt ljus (speciellt när jag varit i ett mörkare rum) så blir det lixom ett snabbt sken av blått i "ringen" som går över lika fort som det kommer..
när jag blundar med ena ögat för att riktigt koncentrera mig på hur fläcken ser ur så ser ut så ser det även ut som att det är "rörliga" fläckar i fläcken, om ni förstår hur jag menar. Det är inte en svart fläck utan en mer ljusgrå..inte jätte stor fläck, påverkar inte min syn direkt, utan jag kan ju fortfarande läsa och sådant utan problem..
Är detta tecken på cancer verkligen? Jag är "bara" 25 år med två små barn och tanken på att missa dom i levet tar död på mig så jag vågar inte gå till läkaren. Är rädd för en mindre dödsdom..låter säkert helt löjligt, men det är min sanning lycklig är den ovetande typ..
någon som har eller haft likadant kanske?
börjat få huvudvärk fram i pannan sedan hösten med, antagligen för min oro..hoppas jag..usch. hoppas någon kan svara..