• annapannajohansson

kan det va den lilla jag kände?

Gravid i v. 18 (17+3) Har inte varit på rutinultraljudet än och egentligen inte fått alls någon bekräftelse på att det ens finns någon liten bäbis (för att överdriva) Idag för andra gången när jag låg i soffan kände jag 3 "pulsryckningar" precis som man kan få i ögonlocket fast något långsammare, 3 puffar som var strax ovanför naveln fast på sidan av magen! Kände jag med handen kände jag ingenting utanpå förutom att det kanske möjligtvis var lite spändare än vanligt. Kan detta ha varit den lille? Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden kan det va den lilla jag kände?
  • Stjärnebo

Klart att det kan va den lille där inne! :) Jag kände dom första små rörelserna när jag passerat v 17. 

• annapannajohansson

Haha okej så mysigt! :) Svårt att veta vad som är vad för dem har "fjärilarna" och små "bubblorna" som alla förklara vett de tusan om jag märkt av... Detta kändes annorlunda och just att jag kunde räkna hur många puffar det var.

• annapannajohansson
    Stjärnebo skrev 2014-02-26 10:31:13 följande:
    Klart att det kan va den lille där inne! :) Jag kände dom första små rörelserna när jag passerat v 17. 

Vilken vecka är du i? :)
  • Stjärnebo

Foster gör så att dom liksom rycker till då och då. Som spasmer.

Jag är inte gravid men för ca ett år sedan så va jag i din vecka ;) Och jag skrev dagbok över allt som hände i magen i vilken vecka. 

• annapannajohansson
    Stjärnebo skrev 2014-02-26 10:46:14 följande:
    Foster gör så att dom liksom rycker till då och då. Som spasmer. Jag är inte gravid men för ca ett år sedan så va jag i din vecka ;) Och jag skrev dagbok över allt som hände i magen i vilken vecka. 

Jaha okej! Måste vara roligt att kunna läsa så här nu ett år efter!? Är sämre på att skriva dagbok men några små tankar blir det allt!
  • elinamanda
    annapannajohansson skrev 2014-02-26 10:36:33 följande:
    Haha okej så mysigt! :) Svårt att veta vad som är vad för dem har "fjärilarna" och små "bubblorna" som alla förklara vett de tusan om jag märkt av... Detta kändes annorlunda och just att jag kunde räkna hur många puffar det var.

Samma för mig! Går in i v. 22 imorgon med min första och jag har inte känt av något annat än precis som du skriver, "puffar" och "ryckningar". Är precis så jag förklarade det för familjen! Måste väl vara den lilla? :)
  • annapannajohansson
    elinamanda skrev 2014-02-26 11:09:39 följande:
    Samma för mig! Går in i v. 22 imorgon med min första och jag har inte känt av något annat än precis som du skriver, "puffar" och "ryckningar". Är precis så jag förklarade det för familjen! Måste väl vara den lilla? :)

Ne kan nog inte vara så mycket annat. Känslan var liksom inte otydlig
  • annapannajohansson

[quote=72617072][quote-nick]annapannajohansson skrev 2014-02-26 11:49:54 följande:[/quote-nick]

elinamanda skrev 2014-02-26 11:09:39 följande:
    Ne kan nog inte vara så mycket annat. Känslan var liksom inte otydlig utan kändes tydligt och ganska så långsamt. Har inte riktigt känt så innan utan bara att det "kör" i magen och om det då är gaser eller något annat har jag inte kunnat veta, HAHA!!! :)
  • elinamanda
    annapannajohansson skrev 2014-02-26 11:52:18 följande:
    [quote=72617072][quote-nick]annapannajohansson skrev 2014-02-26 11:49:54 följande:[/quote-nick]Ne kan nog inte vara så mycket annat. Känslan var liksom inte otydlig utan kändes tydligt och ganska så långsamt. Har inte riktigt känt så innan utan bara att det "kör" i magen och om det då är gaser eller något annat har jag inte kunnat veta, HAHA!!! :)

Haha, jag håller med! Det här kändes inte som något "naturligt" som kom ifrån kroppen.. men för mig kommer det bara nån gång då och då. Ibland typ 3 strax efter varandra.
  • Limalie

Men är din livmoder så högt upp redan i v 18?

Annars låter det ju som bebis, dock konstigt så högt upp redan.

Svar på tråden kan det va den lilla jag kände?