Inlägg från: DreamerM |Visa alla inlägg
  • DreamerM

kan det va den lilla jag kände?

annapannajohansson skrev 2014-02-26 10:16:42 följande:
    Gravid i v. 18 (17+3) Har inte varit på rutinultraljudet än och egentligen inte fått alls någon bekräftelse på att det ens finns någon liten bäbis (för att överdriva) Idag för andra gången när jag låg i soffan kände jag 3 "pulsryckningar" precis som man kan få i ögonlocket fast något långsammare, 3 puffar som var strax ovanför naveln fast på sidan av magen! Kände jag med handen kände jag ingenting utanpå förutom att det kanske möjligtvis var lite spändare än vanligt. Kan detta ha varit den lille? Någon som känner igen sig?
    Som flera redan svarat, jag tror också det var bebisen =) Jag kände likadant först, som pulsslag liksom, fast jag kände det något senare än du =)
    Grattis till den lilla =)
  • DreamerM
    annapannajohansson skrev 2014-02-27 13:58:08 följande:

Tack snälla! Okej skönt att så många tror att det var den lilla :) Antar tiden får utvisa och när jag förmodligen börjar känna av det regelbundet så kommer jag ju veta säkert!
    Det kommer du alldeles säkert att göra ;) Lycka till med din graviditet! :)
  • DreamerM
    annapannajohansson skrev 2014-03-13 06:26:01 följande:
    Ultraljudet är gjort och wow!!! Vilken känsla, lättna och vilken "verklighet" det blir! Förresten kollade ni upp kön? Eventuellt tro vi att hon som gjorde ultraljudet försa sig lite... 😊
    Ja visst är det häftigt?! =) Vi kollade inte kön, men barnmorskan var noga med att tala om att det vi såg inte var en snopp utan navelsträngen så jaa...hon lät så övertydlig, kanske såg hon jag vet inte. Ville du/ni veta kön?
Svar på tråden kan det va den lilla jag kände?