• Anonym (nervös!!)

Ska till en manlig gynekolog på läkarhuset i Odenplan!?

Hej, 

Jag har fått tid i morgon för VUL, bör vara i vecka 8+2 då. "Problemet" är att det är en manlig gynekolog och jag har bara tidigare gått till kvinnliga. 
    Just nu kan jag inte slappna av eller tänka på annat ... någon som har varit hos en manlig gynekolog (än mer hoppfullt på läkarhuset i odenplan) och har några erfarenheter att dela med sig utan!? Förvånad

• Svar på tråden Ska till en manlig gynekolog på läkarhuset i Odenplan!?
  • Anonym (j)

Jag har en super bra manlig gynekolog, män är oftast mycket snällare och varsammare än vad kvinnor är.
    På mitt jobb (inom kvinnoklinik) är de manliga gynekologerna helt klart favoriter.
    Det ska du inte alls vara nervös för, glädj dig istället åt att få se ditt lilla barn för första gången=)

• Whitetrash86

Jag går enbart till manliga, gått till 2 kvinnliga, båda gångerna kände jag mig misshandlad och fick kommentarer som "sluta gnälla, jag är själv kvinna och vet hur det känns"

Du har inget att oroa dig för. 

• Jag är bara jag

Föredrar manliga,har gått till många under de här åren vi försökt få barn. De gör sitt jobb bara!

• Anonym (naked)

Japp jag var också på vul hos en manlig gynekolog. Var också nervös innan men han var den enda lediga just då(skulle göra en abort).

Dock var han extremt proffisionell och det kändes inte det minsta konstigt när jag väl låg där. Att han var man var inget jag tänkte på. Han var trevlig och kunnig och respektfull och inte det minsta sliskig. Jag hade lätt kunnat gå till honom igen=)

Jag behäll barnet btw viket jag INTE ångrar så det blidde ingen abort tack och lov!

• Anonym (nervös!!)

Tack för era svar! nu känner jag mig åtminstone lite lugnare..  några tips på vad man kan tänka när man väl ligger där precis innan själva undersökningen?Förvånad

• viseversa
    Anonym (nervös!!) skrev 2014-02-26 14:47:28 följande:
    Tack för era svar! nu känner jag mig åtminstone lite lugnare..  några tips på vad man kan tänka när man väl ligger där precis innan själva undersökningen?Förvånad
    Haha tänka på=). Ja det är ju en smått pinsam situation oavsett om det är en kvinna eller man. Ta med musik som du lyssnar på så kanske det känns lite bättre. Och ja jag har gått till en manlig gyn och han var den bästa jag varit hos. Helt fantastiskt och verkligen kunnig på sitt jobb. Trevlig var han också=)
  • Anonym (Släkt)

En manlig släkting till mig jobbar där. Han är extremt uppskattad vet jag!

• minerva123
    Anonym (nervös!!) skrev 2014-02-26 14:47:28 följande:
    Tack för era svar! nu känner jag mig åtminstone lite lugnare..  några tips på vad man kan tänka när man väl ligger där precis innan själva undersökningen?

I ditt fall skulle jag tänka att snart, snart får jag se mitt barns hjärta picka för första gången. Och att andas med med magen, det är lättare att slappna av då.
  • Anonym (H)

Jag har en manlig gynekolog och är bara nöjd. Han är bättre än den kvinnliga jag först träffade. Fläka upp sig för gynekologen är alltid obekvämt men det var extra obekvämt första gången med han var jätteduktig och hans proffessionalitet och bemötande gjorde mig lugn.

Svar på tråden Ska till en manlig gynekolog på läkarhuset i Odenplan!?