• Anonym (nervös!!)

Ska till en manlig gynekolog på läkarhuset i Odenplan!?

Hej, 

Jag har fått tid i morgon för VUL, bör vara i vecka 8+2 då. "Problemet" är att det är en manlig gynekolog och jag har bara tidigare gått till kvinnliga. 
    Just nu kan jag inte slappna av eller tänka på annat ... någon som har varit hos en manlig gynekolog (än mer hoppfullt på läkarhuset i odenplan) och har några erfarenheter att dela med sig utan!? Förvånad

• Svar på tråden Ska till en manlig gynekolog på läkarhuset i Odenplan!?
  • MadeleineH

Vad är problemet med att det är en man? Förstår aldrig sånt här. Han är läkare. Punkt.

Om man ska särskilja något så håller jag med en tidigare åsikt- manliga gynekologer är snällare. Har också fått, vid flera tillfällen av kvinnliga gynekologer, höra att jag ska skärpa mig etc. Allra roligast var med hon som körde in en VUL-stav utan förvarning. Har haft riktig otur med kvinnliga. De manliga jag varit hos har ju respekt för en i alla fall.

• Anonym (nervös!!)

Tack för era kommentarer! Glad Tyvärr gick det inte så bra då han inte såg något hjärta, bör vara i vecka 8+2 så det känns rätt så mörkt.. han var åtminstone väldigt professionell och talade om hur jag skulle gå tillväga osv. men som sagt det känns inte så kul eftersom det är mitt andra MF/MA sedan oktober. 

• LillaJag06

Nu har jag en väldigt bra gynekolog men har fått träffa en hel del innan jag hamnade hos henne.

Har bara gott och säga om de manliga läkarna jag haft. En enda var en skitstövel men de andra har varit väldigt försiktiga och snälla.

• Anonym (Ea)

Manliga brukar enligt mig alltid vara bättre! Inte lika hårdhänta som kvinnliga.

• minerva123
    Anonym (nervös!!) skrev 2014-02-27 14:01:32 följande:
    Tack för era kommentarer!  Tyvärr gick det inte så bra då han inte såg något hjärta, bör vara i vecka 8+2 så det känns rätt så mörkt.. han var åtminstone väldigt professionell och talade om hur jag skulle gå tillväga osv. men som sagt det känns inte så kul eftersom det är mitt andra MF/MA sedan oktober. 

Nej fy, jag känner med dig.
  • MadeleineH
    Anonym (nervös!!) skrev 2014-02-27 14:01:32 följande:
    Tack för era kommentarer! Glad Tyvärr gick det inte så bra då han inte såg något hjärta, bör vara i vecka 8+2 så det känns rätt så mörkt.. han var åtminstone väldigt professionell och talade om hur jag skulle gå tillväga osv. men som sagt det känns inte så kul eftersom det är mitt andra MF/MA sedan oktober. 
    Håller tummarna för dig i framtiden! 
  • Bettizzzz13

Får jag välja så går jag hellre till en manlig gynekolog. Jag tycker det känns bättre hos en manlig än hos en kvinnlig

• Anonym (hej)

Jag gjorde ett tidigt UL för att fastställa hur långt gången jag var, och detta var på läkarhuset på Odenplan. Läkaren som var manlig testade att göra UL på magen först men fostret var för litet så då fick vi göra VUL. Han var väldigt professionell så det var helt ok att göra det. Att han var man spelade ingen roll.

• MrsGalotti

Jag var hos en manlig gynekolog på Läkarhuset Odenplan för tidigt vul och läkaren var typ den bästa jag nånsin varit hos! Svarade på alla mina frågor, berättade allt han såg på vul-et, var försiktig och riktigt professionell - och så fick jag en bild av bebisen utan att ens fråga om det

• Anonym (Nja)

Tror det helt beror på person och inte kön. Har varit till kvinnliga och manliga och inte tyckt om något av det. Känt mig nonchalerad och inte lyssnad på. Instrument och fingrar har bara tryckts in utan förvarning och "grävt omkring" och sedan har man fått en bit papper stucken i handen att torka sig med.

Svar på tråden Ska till en manlig gynekolog på läkarhuset i Odenplan!?