• inze

Surfplatta - hur funkar det???

Om du nu tittar hos Net on Net kan du ju ta en titt på DMTECH Tablet 7988BT. Visserligen en "noname" men just den har ju flera rätt så nöjda köpare enl recensionerna.

Samma platta finns även på Siba men där kostar den 500 kr mer. Även de 2 som skrivit omdöme där verkar nöjda.

Fördelen med att handla på Net on Net är ju att man kan ta hem och testa produkten eftersom de inte har några framme som man kan testa i butikerna. Jag gjorde så när jag köpte en riktigt billig platta till sonen. Han skulle bara ha den för slösurfande i soffan så jag ville testa billigaste jag hittade. Blev en som då kostade 499 kr av samma märke som den här lite dyrare jag länkade till först. Eftersom jag inte ville ge bort en öppnad förpackning köpte jag 2 st och öppnade och testade den ena. Jag tyckte den fungerade OK för det han skulle ha den till så han fick den oöppnade och jag lämnade tillbaka den jag testat och det var inga som helst problem med det.

Eftersom dina barn är ganska små är det kanske dumt att kosta på dem allt för dyra plattor. Vad gäller skal och eller fodral så kan det ju vara lite svårare att hitta till plattor av icke-känt-märke. Med det finns en del universalmodeller, i alla fall på ebay. Jag brukar köpa sådana tillbehör där eftersom de där bara kostar en bråkdel av vad de brukar kosta i svenska butiker. Och de här universalmodellerna vet jag inte ens om jag sett i nån butik här hemma heller.

Köper du en platta med plats för minneskort så kan du ju lägga filmerna på ett sånt och så kan de ju ev byta filmer med varandra om de nu inte vill titta på samma film samtidigt. Jag rekommenderar också programmet Freemake Video Converter om man har filmer på DVD som man vill kunna se på plattan. Kan ju vara problem om filmen är kopieringsskyddad men enklare barnfilmer brukar inte vara det, men kanske Astrid Lindgren-filmer.

Svar på tråden Surfplatta - hur funkar det???